Gå til innhold

Kjøp og installering av vannkjøling.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å skriver guiden nå, og har noen spørsmål.

 

Skal jeg legge til den lille basic-forklarings-delen, eller skal det være en ren anbefalingsguide?

Hadde vært veldig greit å få samlet opp litt, da det er ganske mange guider o.l.

 

For å være ærlig, hadde det vært veldig greit med en stor oversikt, men da blir jeg vel drept av de andre "guideforfatterne" :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det hadde vært greit med en vannkjølingsguide som passer for alle uansett nivå, så derfor bør den vel inneholde forklaring ift. slangedimensjon, nipler, pumpe/top-valg etc..

 

Når det gjelder anbefalinger kan det jo være greit å ta med flere alternativer.

Kanskje advarsler om hva man bør holde seg unna også?

 

Swiftech MCR220/320 er alternative radiatorer som gir god ytelse i forhold til pris.

Forskjellen opp til PA120.2/3 er også minimal med støysvake vifter. (<1500rpm)

 

Scythe S-Flex er blandt de beste viftene til radiator.

God kvalitet, lang levetid og støysvake (tilnærmet lydløse på lav spenning).

Yate-Loon's vifter har god ytelse, men litt høyere støynivå, kortere levetid og kan ikke kjøres horisontalt/liggende over lengre tid.

 

Ellers er det jo vanvittig mye å velge mellom, så det er vel kanskje best å konsentrere seg om å få en oversiktlig guide med anbefalinger til deler og nettbutikker.

Så kan man jo legge til lenker til tester etc. etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei har til nå satt opp denne handlelisten, jeg lurer da på hva slags nipler jeg burde velge og hvor mange, og er det noe annet jeg har glemt? :)

 

EK-Supreme CPU - Acrylic Universal Inc i7(1366)

- Barb Size None

£39.99

 

Feser Xchanger - Quad Radiator 480 (New 15mm Spacing)- Not enough stock

£105.98

 

Chilled PC Rad Brackets - External Radiator Mounting

£9.99

 

EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi

- Barb Size None

£71.96

 

EK Multioption RES 150 Rev2

- Barb Size 1/2"

£25.99

 

Scythe S-FLEX 120mm Fan (1900 RPM, SFF21G)

£32.25

 

EK-FC285 285 GTX SLI - Plexi

Lenke til kommentar

Du trenger to nipler per komponent, pluss 4 stopp-fittings til tank og VGA-blokk :) Det følger med stop-nipler til tanken, så du trenger bare 2. Tenk også over om du trenger noen vinkler!

 

Kjøpt 1/2 nipler, det syns jeg ser best ut :) Skal du ha farge på vannet? Da bør du slenge med noe tilsetning.

 

Og sist men ikke minst:Slanger. Ser chilled har blå feser-slanger, de er veldig bra, og du slipper tilsetning :) Ellers blir det blanke Tygon tenker jeg. Slangene må ha 1/2 indre diameter.

Lenke til kommentar
Du trenger to nipler per komponent, pluss 4 stopp-fittings til tank og VGA-blokk :) Det følger med stop-nipler til tanken, så du trenger bare 2. Tenk også over om du trenger noen vinkler!

 

Kjøpt 1/2 nipler, det syns jeg ser best ut :) Skal du ha farge på vannet? Da bør du slenge med noe tilsetning.

 

Og sist men ikke minst:Slanger. Ser chilled har blå feser-slanger, de er veldig bra, og du slipper tilsetning :) Ellers blir det blanke Tygon tenker jeg. Slangene må ha 1/2 indre diameter.

Endret litt på det nå, så jeg spør igjen. Ser det bra ut nå, ingenting jeg mangler og er evt alt opptimalisert sånn at jeg har et bra sett? Ganske viktig da jeg må ut med så mye penger :)

 

EK-Supreme CPU - Acrylic Universal Inc i7(1366)

- Barb Size None

£39.99

 

Feser Xchanger - Quad Radiator 480 (New 15mm Spacing)- Not enough stock

£105.98

 

Chilled PC Rad Brackets - External Radiator Mounting

£9.99

 

EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi

- Barb Size None

£71.96

 

EK Multioption RES 150 Rev2

- Barb Size 1/2"

£25.99

 

Scythe S-FLEX 120mm Fan (1900 RPM, SFF21G)

£32.25

 

EK-FC285 285 GTX SLI - Plexi

 

Feser-View UV Dye Green-

 

Hose Cutter-

 

+ 10x Bitspower G 1/4in. Silver Shining Fitting for 1/2in. Tubing #BP-WTP-C01

 

Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355

Harald.

 

Edit: Glemte pumpe :p

Endret av Harald The Man
Lenke til kommentar
Jo, men jeg er for lat til å skjekke pris og dele på 4 :p

Husk at de viftene bråker endel, og at en viftekontroller er å anbefale. Eventuelt vil jeg anbefale 1600 rpm-viftene til Yate Loon :) Mye billigere også

JA glemte viftekontrol, men dette vil holde? 10 nipler? Og her er slangen jeg skal ha tror jeg, http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=338 Hvis ikke denne funker har du link til en bra?

 

Harald. :)

Lenke til kommentar
EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi

- Barb Size None

£71.96

 

Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355

Harald.

 

Har du ikke to pumper her da? :)

Prisen (£72) stemmer ganske bra for 355+top, eller er det en leif?

Det er nok leif det der :)

 

edit: Den her som er ment som pumpe tror jeg :) Laing DDC 18w Pump / Swiftech MCP355

 

Men hvor finner jeg stop nipler? :)

 

Harald. :)

Endret av Harald The Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...