Gå til innhold

[Ati Radeon 9800 PRO] Driverproblemer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat anskaffet meg et Radeon 9800 PRO og sliter med drivere her. Jeg vet at det hadde lønnt seg å formatere, så installere alt på nytt, men nå er dette en pc som pappa bruker i jobbsammenheng også, og da blir det vanskelig. Mye stress.

 

Jeg har lest litt om disse Omega driverne, da snakker jeg om v24.0.7a, men da jeg prøver å installere disse kommer denne feilmeldingen opp:

 

Severe

 

INF error

Video driver not found.

 

Etter jeg har trykket OK kommer denne opp:

 

Severe

 

Setup was unable to complete the installation.

Try to setup your display adapter with a standard VGA

driver before running setup.

Så jeg har et par spørsmål:

 

1. Hvordan får jeg installert Omega driverne?

a. Hvilke drivere er "standard VGA drivers"?

b. Hva må jeg ha i tillegg til Omega driverne?

 

2. Finnes det andre alternative drivere som jeg kan bruke? Jeg har testet ut Catalyst 3.2 og funnet ut at disse ikke er noe gode.

 

3. Jeg har prøvd å installere Catalyst 3.1, men når jeg prøver dette kommer den samme feilmeldingen opp som når jeg prøver å installere Omega driverne.

 

Jeg har også prøvd å installere disse driverne manuellt. Det fungerte delvis, men jeg føler at jeg fortsatt ikke får brukt disse driverne, og at jeg egentlig bruker de gamle, altså Catalyst 3.2. Det var disse som fulgte med skjermkortet mitt.

 

Jeg har også testet BETA-driverene til Dell, en slags førutgave av Catalyst 3.3, men her kommer enda en gang den samme feilmeldingen opp.

 

Jeg har ett siste spørsmål:

 

4. Hva trengs egentlig for å få et ATi Radeon 9700/9800 kort til å fungere skikkelig. Da snakker jeg om:

Display drivers

ATi Control Panel

DirectX 9.0a

Er det noe mer enn dette som trengs til å få dette skjermkortet til å fungere?

 

Resten av mine "hardware-speccs" finner du i signatur. Se bort i fra skjermkortet, det er mitt gamle kort...

 

Håper virkelig noen tar mitt innlegg seriøst, for jeg vil nødig innse at jeg har brukt 5000 kroner på et skjermkort som er dårligere enn mitt forrige kort.

 

Takk på forhånd

Fredrik[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har ett 9800Pro self.. fikk det for påske :D

 

Jeg installerte cat 3.2 og Dell 3.3 og det gikk greit. Denne feilen som du får kommer vanligvis når du har installasjons filer for annet kort eller annet OS.

 

Prov 3.2, jeg kan love deg Dell 3.3 beta er ikke noet mega boost over 3.2 og DX9 spill som Eve har er litt "hakkede" med dem.

 

Ver obs på at ha nyeste AGP driverene for hovedkortet ditt.

 

Lykke til..

Simon

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har akkurat anskaffet meg et Radeon 9800 PRO og sliter med drivere her. Jeg vet at det hadde lønnt seg å formatere, så installere alt på nytt, men nå er dette en pc som pappa bruker i jobbsammenheng også, og da blir det vanskelig. Mye stress.

 

Jeg har lest litt om disse Omega driverne, da snakker jeg om v24.0.7a, men da jeg prøver å installere disse kommer denne feilmeldingen opp:

 

Severe

 

INF error

Video driver not found.

 

hey.

hadde samme problemet med mitt Radeon 9700 pro.

Du må først innstalere Cat driverne. Derretter Omega.

Da fynker det :)

 

Lykke til

 

Etter jeg har trykket OK kommer denne opp:

 

Severe

 

Setup was unable to complete the installation.

Try to setup your display adapter with a standard VGA

driver before running setup.

Så jeg har et par spørsmål:

 

1. Hvordan får jeg installert Omega driverne?

  a. Hvilke drivere er "standard VGA drivers"?

  b. Hva må jeg ha i tillegg til Omega driverne?

 

2. Finnes det andre alternative drivere som jeg kan bruke? Jeg har testet ut Catalyst 3.2 og funnet ut at disse ikke er noe gode.

 

3. Jeg har prøvd å installere Catalyst 3.1, men når jeg prøver dette kommer den samme feilmeldingen opp som når jeg prøver å installere Omega driverne.

 

Jeg har også prøvd å installere disse driverne manuellt. Det fungerte delvis, men jeg føler at jeg fortsatt ikke får brukt disse driverne, og at jeg egentlig bruker de gamle, altså Catalyst 3.2. Det var disse som fulgte med skjermkortet mitt.

 

Jeg har også testet BETA-driverene til Dell, en slags førutgave av Catalyst 3.3, men her kommer enda en gang den samme feilmeldingen opp.

 

Jeg har ett siste spørsmål:

 

4. Hva trengs egentlig for å få et ATi Radeon 9700/9800 kort til å fungere skikkelig. Da snakker jeg om:

  Display drivers

  ATi Control Panel

  DirectX 9.0a

Er det noe mer enn dette som trengs til å få dette skjermkortet til å fungere?

 

Resten av mine "hardware-speccs" finner du i signatur. Se bort i fra skjermkortet, det er mitt gamle kort...

 

Håper virkelig noen tar mitt innlegg seriøst, for jeg vil nødig innse at jeg har brukt 5000 kroner på et skjermkort som er dårligere enn mitt forrige kort.

 

Takk på forhånd

Fredrik[/b]

 

lol mista det jeg skreiv her. Du bør ta å først legge inn Cat driverne så Omege.

Hadde samme problem!

Lenke til kommentar

Jeg fikk inf error når jeg hadde en gammel AGP driver som er meget eldre en Radeon kortet. Jeg fik også engang inf error når jeg brukte installasjons filer for feil operativ system på XP.

 

Håper dette hjelper, ellers kan dere poste mer info her om systemet som dere har, muligens dukker noen idear opp der i fra.

 

Har dere provd driverene som komt på CDen. De vanligvis installerer en AGP driver også til at garantare at dere får ikke dette problem. Sapphire CDen med min kone sin 9100 installerte AGP driver til systemet hennes får installasjon av driverene.

 

Simon

Lenke til kommentar
Jeg fikk inf error når jeg hadde en gammel AGP driver som er meget eldre en Radeon kortet. Jeg fik også engang inf error når jeg brukte installasjons filer for feil operativ system på XP.

 

Håper dette hjelper, ellers kan dere poste mer info her om systemet som dere har, muligens dukker noen idear opp der i fra.

 

Har dere provd driverene som komt på CDen. De vanligvis installerer en AGP driver også til at garantare at dere får ikke dette problem. Sapphire CDen med min kone sin 9100 installerte AGP driver til systemet hennes får installasjon av driverene.

 

Simon

 

Simon :hva er scoren din på 3dmark 03 ?

Lenke til kommentar

ganske sikker på at dette er et win2k bug.. prøv et annet skjermkort (som du har drivern til inn på os) (hvis ikke, må du formatere) og reinstaller windows...

 

da skal det funke..

 

men bare en forsikring: kommer det "blåskjerm" i oppstarten som sier dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...