Gå til innhold

1024 eller 1536MB ram?


guttorm

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg kjørte for intill en stund siden512mb ram pc 2100.Da jeg oppdaterte maskina nyttet jeg bla cpu fra 1600+ til 2400+.Rammen bytta jeg til 1024 mb ram pc 3200(twinmoss).hovekortet jeg har nå er litt bedre en det forige,men det er ikke stor ytelses forskjell.

 

 

Denne maskina er utrolig rask,og ytelses forskjellen er veldig mye bedre,da tenker jeg spesielt på loading og innstalering.

 

Her er det jo ofte sagt at det har iutgangspungtet ikke vert nødvendig og oppgradere fra 512 til 1024 mb ram.Men jeg merka veldig god forskjell.Tror ikke prossesoren skal ha all ære for det.Som vi alle vet så hjelper det ikke med rask prossesor,vist du har forlite ram.

 

(hardiskene jeg bruker nå er også litt raskere,di har 8MB chase)

 

Noen som har synspungter på om jeg bør gå ytterligere opp på ramstadiet?selv tror jeg det har noe for seg...... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Kjører 1.5Gb på min arbeidsbenk og det hjelper mye å hoppe opp dit fra 1024Mb. Kan kjøre flere programmer og de jobber mye fortere og ikke minst mindre harddisk bruk

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er helt enig med deg der cobra,kan godt være jeg tar feil.Men selv om XP viser at du feks bruker 143MB ram sånn til vanlig,så tror jeg alltid at du vil ha bruk for mer i tyngre arbeidsituasjoner.

Rammen er jo hurtigminne,jo mer ram,desto mer kan du lagre i dette hurtigminnet,dermed frigjør du hdd og cpu for en del belastninger.

 

Tar jeg feil? :shrug:

Lenke til kommentar
Bruker du xp? hvis du gjør det trykk ctrl+alt+delete gå inn på preformance se på commit charge peak, der står det maks med ram du har brukt. Har du brukt mer enn det du har bør du oppgradere, har du brukt mindre så drit i!

 

hva heter det på norsk??? :)

 

preformance se på commit charge peak

Lenke til kommentar
Bruker du xp? hvis du gjør det trykk ctrl+alt+delete gå inn på preformance se på commit charge peak, der står det maks med ram du har brukt. Har du brukt mer enn det du har bør du oppgradere, har du brukt mindre så drit i!

 

hva heter det på norsk??? :)

 

preformance se på commit charge peak

trykk på fliken ytelse så er det den linja nederst til venstre i den boksen nederst til venstre :D

Lenke til kommentar
nederst i venstre hjørne er det en ramme som heter "Tildelt minne (kB)".. inni den står det Totalt, Begrensning og Topp. "Topp" er "Peak" på norsk, så da er det det du mener.. Voilá! :woot:

 

Ja det stemmer det! Har bare sovet ca 4t på de to siste nettene så jeg er ikke helt 100 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...