Gå til innhold

Aprilfest 2009 / Grizzmo / Rust, forfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker: Grizzmo

Utfordring: Tema: Rust, forfall. Høyest mulig deltakernivå.

Deltagernivå: Pingle->Hardcore. Satser høyt men tar forbehold om å havne lavt.

Utstyr: Canon 400D, 70-200L f/2.8.

Kan bli vanskelig å holde temaet i selve påsken, men får se hvordan det går.

Litt dårlige værutsikter, men får se hvordan det går. Starter offisielt i morgen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. april

post-103109-1238691311_thumb.jpg

70mm, f/8.

Da har man offisielt begynt. Det ble ikke fullt så skarp sol som jeg hadde håpet på (ville ha litt skarpere skygger), men det får stå til. Mye interessant på det stedet, så det blir en del besøk der.

Skrevet

Det skarven bildet... Du tilbake til det når fotolyset er fint. Du kan utvilsomt få noe kult ut av det, men her var lyset beinhardt, og da er det ikke mye som blir fint.

Skrevet

At det går an. Dette må være noe av det stusseligste av båtvrak nord for ekvator, og da er det jo et klenodium som absolutt _ikke_ må fjernes. Og her til og med annektert av vrakplyndrere. Ser ikke ut som du mangler motiver nei.

Skrevet

Hyggelig med tilbakemeldinger. Jeg er enig i at lyset var hardt, men det ble dagens (dvs. lunsjens) beste, og noe må leveres. Kommer nok tilbake ved en senere anledning (midnattsol f.eks).

Kjenner ikke til historia bak båten, men det har nå ligget der de 10 åra jeg har bodd her, så den blir nok liggende en stund til.

Skrevet

4. april

"Forlatt"

post-103109-1238876675_thumb.jpg

Ikke dagens beste motiv, men ble det teknisk beste bildet*, så sparer heller det andre til senere.

*Relativt - det er noe mangelfullt, da sola nesten hadde gått ned og jeg ikke har stativ.

Skrevet

Den stakkaren har nok klippet sin siste ledning :)

Rusten står i stil med de røde mursteinene og de røde håndtakene. Som du sier, en kortere lukkertid ville ikke vært en ulempe.

Tom

Skrevet

Ser ut til å stemme at du ikke mangler motiver. Her har du fått plassert "kjeften" på avbiteren ganske gunstig i bildet. Så anløpne tenger er det ikke ofte jeg ser.

Skrevet

Fikk ikke kommet meg ut på dagen, så måtte på fotojakt rundt gården. Huseieren har vel glemt den ute i høst en gang. :)

Forøvrig et forsøk på å komponere etter harmoniske trekanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...