Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Euklid - Landskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for kommentar! Er mye som var teknisk feil med bildet, men fargene var såpass heftige at jeg gjerne ville dele bildet. Nesten sprøtt at dette knapt er redigert.

Noenganger klarer kameraene ålevere ferdige bilder :D Er enig i at det flotte farger, og da er det verdt å dele med andre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Igjen, takk for hyggelig tilbakemelding!

 

28. April

post-139385-1240948922_thumb.jpg

 

I dag blir det delvis sjangeravvik, og et slags selvportrett. Egentlig hadde jeg tenkt meg å knipse noen bilder og leke litt i photoshop etterpå, men slo meg at jeg kunne prøve multiple exposure-funksjonen i kameraet også.

 

Går gjennom en fase der jeg er smått desillusjonert for tiden – har prøvd en del forskjellige ting, uten at jeg helt vet hva jeg skal drive med når jeg er ferdig å knotte sammen masteroppgaven (om det blir noen oppgave ...?). Vet ikke helt om resultatet viser forvirringen min eller bare er flåsete.

Lenke til kommentar

Var i grunnen ganske gøy (Skjærgårdstjenesten som holdt på i nærheten lurte nok alvorlig på hva som foregikk ...), men blir i grunnen mest som et eksperiment for min egen del, f.eks. er teknikken ganske lite kompatibel med skyer som flytter på seg.

 

(Nyttig bruksområde er derimot å f.eks. ta bilder av foss eller lignende på dagtid – slipper ND-filter etc.)

Lenke til kommentar

29. April

post-139385-1241039685_thumb.jpg

K20D

f/11

2s

ISO100

18-55@55mm

 

I utgangspunktet fikk jeg et bomskudd så det holder – ISO100 og f/11 i skumringen var håndholdt et sært prosjekt. Måkene som fløy rundt fristet meg litt til å leke litt, og på et eller annet plan liker jeg resultatet. Landskapet i bakgrunnen er for så vidt fortsatt der (attpåtil i flere omganger!) så det kvalifiserer til utfordringens tema om man legger godviljen til*. Måka er tilsynelatende på god vei mot St. Peter.

 

*Skulle jeg lagt ut flere middelmådige landskapsbilder av samme område ville vel også det kreve en god porsjon godvilje fra de som følger med her, så vet ikke riktig hva som er verst. :)

Lenke til kommentar
Den diagonale stripen nederst til høyre? Det er nok lysene fra broen over til Sotra.

Jeg tenkte på den vertikale skyen i bakgrunnen.

Det er nok den måken han snakker om (2sekunders eksponering).

 

Det er litt slitsomt å se skikkelig hva dette er, men tar man seg tid og konsentrasjon så er det et ganske stilig drømmelandskap. Ikke så lett å se at det er en fugl der heller, det var nok en fordel at du sa fra om det. Absolutt en morsom og dristig variant som sikkert kan utforskes enda mer.

Lenke til kommentar

Takk for pene ord! Resultatet for min del er kanskje ikke allverden om en bare ser på antallet gode bilder jeg har postet her. For min del er det langt viktigere at jeg igjen har begynt med foto som hobby og hatt det kjempegøy underveis. :) Gleder meg til neste mulighet – satser på at jeg har blitt flinkere både til å ta bilder og å redigere de i etterkant innen den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...