Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp om. forhjulsdrift til bakhjulsdrift.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poenget i denne tråden var vel hvordan bygge om til bakhjulstrekk, så kom noen å sa det var lurere å kjøpe en ferdig bakhjulstrekk bil, jeg kom med et seriøst og bra forslag til artig bakhjulstrekk bil, i motsetning til disse Audi, Ford og Subaru greiene som er nevnt tidligere, og så kom det tilogmed noen trekkende med Toyota :)

Trådstarter sier jo at han også vurderer 4-hjulstrekk, og lurte litt rundt det, derav forslagene... Fullt mulig å ha det morsomt med 4-hjulstrekk uten turbo og masse gamp, men mest på vinter og grusveier selvsagt...

Lenke til kommentar
Slipper lett på tørr asfalt med min, 0 stress :) Kjører en S4 2.2TQ med 295 gamp. Om du klipper diffledninga kan du ha på manuell diffsperre i alle hastigheter i tillegg, og da blir det mye morro :)

Da har du ikke slicks på bilen for å si det sånn.. :p

 

Hadde en S4 selv med tett oppunder 300hk, makan til understyrt bil har jeg aldri vært borti.. 70/30 vektfordeling med motoren foran forhjula sier seg selv at ikke veldig brukanes til å kjøre på en svingete bane..

 

Nyere S4 med B5 karossen er nok mye bedre.. :)

 

Kjøp 200sx sier nå jeg, trimvennlig, bra deletilgang og man får alt av trim/styling til den.. :)

Endret av AnDtHo
Lenke til kommentar
Hva er dette med pris plutselig? Hvor har du disse 40.000 du snakker om fra? Får man en nyere Subaru STi eller en RS2 eller en cossie for det kanskje? Eller kanskje en sånn Toyota som er nevnt over?

 

Poenget i denne tråden var vel hvordan bygge om til bakhjulstrekk, så kom noen å sa det var lurere å kjøpe en ferdig bakhjulstrekk bil, jeg kom med et seriøst og bra forslag til artig bakhjulstrekk bil, i motsetning til disse Audi, Ford og Subaru greiene som er nevnt tidligere, og så kom det tilogmed noen trekkende med Toyota :)

Vanskelig å finne en RS2 til 40.000kr når de vaneligvis ligger fra 150.000kr som var den billigste jeg har sett her i landet, og helt opp til 300.000kr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slipper lett på tørr asfalt med min, 0 stress :) Kjører en S4 2.2TQ med 295 gamp. Om du klipper diffledninga kan du ha på manuell diffsperre i alle hastigheter i tillegg, og da blir det mye morro :)

Da har du ikke slicks på bilen for å si det sånn.. :p

 

Hadde en S4 selv med tett oppunder 300hk, makan til understyrt bil har jeg aldri vært borti.. 70/30 vektfordeling med motoren foran forhjula sier seg selv at ikke veldig brukanes til å kjøre på en svingete bane..

 

Nyere S4 med B5 karossen er nok mye bedre.. :)

 

Kjøp 200sx sier nå jeg, trimvennlig, bra deletilgang og man får alt av trim/styling til den.. :)

Fatter ikke hva Audi driver med jeg, når man tar seg en titt nedi motorommet så tenker man, OMG!

 

Det samme har jeg goså sett hos opel med f.eks V6 under panseret, både batteri og motor nesten plassert foran radiatoren :D

Lenke til kommentar
Slipper lett på tørr asfalt med min, 0 stress :) Kjører en S4 2.2TQ med 295 gamp. Om du klipper diffledninga kan du ha på manuell diffsperre i alle hastigheter i tillegg, og da blir det mye morro :)

Da har du ikke slicks på bilen for å si det sånn.. :p

 

Hadde en S4 selv med tett oppunder 300hk, makan til understyrt bil har jeg aldri vært borti.. 70/30 vektfordeling med motoren foran forhjula sier seg selv at ikke veldig brukanes til å kjøre på en svingete bane..

 

Nyere S4 med B5 karossen er nok mye bedre.. :)

 

Kjøp 200sx sier nå jeg, trimvennlig, bra deletilgang og man får alt av trim/styling til den.. :)

Fatter ikke hva Audi driver med jeg, når man tar seg en titt nedi motorommet så tenker man, OMG!

 

Det samme har jeg goså sett hos opel med f.eks V6 under panseret, både batteri og motor nesten plassert foran radiatoren :D

 

Gamle Audi quattro har et firehjulssystem hvor de fremre drivakslene kommer ut helt fremst på girkassen. Dette betyr man alltid vil få så mye overheng som man trenger til å få plass til lengden på motoren pluss evt. radiator og intercooler, foran forhjulene. Det at audi brukte rekkefemmere hjalp ikke akkurat på. Så vidt jeg vet bruker kun Subaru den samme konfigurasjonen, men der blir overhenget kraftig redusert da de bruker bokser 4-ere stort sett, som omtrent tilsvarer en rekke-toer i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...