Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]WMP nettverk og Xbox360.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. ( håper jeg poster i rett underforum)

Jeg har støtt på et problem som jeg ikke klarer å løse selv.

I mitt lille nettverk bestående av 2 pcer og en Xbox 360 som er koblet til sammer router for internett tilgang. og her forleden ramlet over muligheten for å bruke Xboxen min til å vise film og musikk gjennom xboxen.

men av en eller annen grunn klarer ikke pcen og Xboxen å samarbeide.

Rett og slett finner de ikke hverandre. Begge har muligehet for å komme på nett så det er ikke noe galt med selve nettverket ( vil jeg tro)

dette har jeg prøvd da:

Alle porter er åpnet i brannmuren, mediaplayern er satt opp for "media shearig" ( men Xboxen dukker ikke opp her)

Fulgt det jeg har funnet av guider på Microsofts sine support sider.

jeg fulgte en guide der man røsket opp litt i "data rights management".

jeg kjører Win XP x64 med SP2.

Det er nok mange der ut som har litt mere peiling på dette enn meg, hadde vært fint å fått litt hjelp.

Skriveleif!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan være "client isolation" som er påslått i router. Da vil du ikke kommunisere mellom enhetene. Sjekk om ping fungerer fra PC til Xbox.

Jeg gikk inn på router instillingene og fannt det jeg vil tro er Xboxen min ( Aktivt Unknown-00-17-fa-7b-60-cc 10.0.0.3 ethport1)

jeg forsøkte å pinge den ( 10.0.0.3) uten hell.

Jeg bruker en Thomson ST546.

Hvordan kan jeg slå av Client Isolation?

Skrevet

Ser ut som problemet er løst.

WIn XPx64 "støtter ikke" Windows Media Connect.

Dete i seg selv er ikke noe problem siden man kan bare installere dette manuelt.. Men så kommer problemet,det viser seg at systemet ikke klarer å få UPnP services til å starte.. og dette... blir litt for vanskelig, siden dette kan vøre alt fra problemet med tilgang til enkelte register filer.. til corrupte filer i windows istallasjonen..

*banner høylytt og graver frem Windows CDen og formaterer*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...