Gå til innhold

Aprilfest 2009 - KSolfjeld - Mennesker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

26 April

På grunn av stort arbeidspress for tiden, er det såvidt jeg får tid til å ta bilder. Så de store prosjektene har jeg ikke fått tid til enda. Men jeg fikk meg en velfortjent luftetur i småbåthavna m/kamera.

Tittel: Vikingen

post-43539-1240753006_thumb.jpg

Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED+TC14E II

f/6.3

1/200s.

Det virker som ytelsen på TC14E II konverteren er noe variabel. Som oftest skarp og fin hvis man stopper ned noen blendere, men ikke alltid. Ble litt mellomfornøyd denne gangen.

Noe rotete bakgrunn.

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet
Noe rotete bakgrunn.
Mulig, men refleksjonene i forgrunnen var det virkelig sus over. Kjekt med fin båt som også lager fine refleksjoner.
Skrevet

Helt enig, dette ble svært vellykket i mine øyne. Jeg synes heller ikke bakgrunnen ble rotete. Den passer fint inn i settingen. Ellers liker jeg godt etterbehandlingen med de sterke klare fargene som speilier seg i vannet og den høye kontrasten. Well done!

Skrevet

Liker at bølgene skaper kraftig vannrett mønster - blir et mønster som fra en særdeles sliten fargetv.. :D

Er neppe første (eller for all del siste!) gang gamlefar skal ut med sin kjære seilbåt.. :)

Skrevet

Det funker fint som morrobildet. Av en eller annen grunn, så synes jeg at "protein-frabrikken" høres middels suspekt ut.

Men det er sikkert billigere enn biff.

Tom

Skrevet

29 April

Lonesome glider

post-43539-1241025772_thumb.jpg

Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 IF-ED

f/6.3

1/640s.

200mm

200ISO

De var to. En sitrongul og en rød. De hadde ikke vett til å fly samtidig. Synd, for det hadde blitt pent. Kom heller ikke i posisjon foran månesigden. Det hadde også kunne blitt bra.

Skrevet

Kan bare slutte meg til ovasjonene for Lonesome Glider, suverent utført. Men jeg liker Mekke Karusell veldig godt også, syke farger og brutale kontraster, fin komp på et bilde som med mange detaljer allikevel ikke kjennes rotete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...