Gå til innhold

12" Laptop - Legger vekt på batteri og design.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker en ultraportabel pc.

 

Lenge har jeg vært bestemt på Lenovo SL300, men jeg fant ut at 13" kan bli litt stort.

Lenovo er et merke jeg egentlig ønsker å fortsette med, da jeg er knallfornøyd med kundeservice og kvaliteten dems.

 

Men 12"erne til Lenovo er alt for dyre for min lommebok.

Jeg vil gjerne holde meg til maks 15 000kr.

 

Bruket mitt går mest på at jeg skal flytte mye på den, multimedia, med vekt på bilderedigering, ønsker også god batteritid.

Må også si at jeg legger vekt på design.

Hadde også vært fint med dockingmuligheter, må iallefall ha muligheter for ekstern skjerm.

 

Jeg er ikke interessert i HP-produkter.

 

Så langt har jeg egentlig bare funnet ASUS U6V som passer til mine kriterier. Jeg trenger ikke HDMI out, men det er veldig positivt.

Jeg vurderer også Lenovo X200, men tror kanskje jeg får mere for pengene med U6v?

Selvom jeg vet at jeg vil bli veldig fornøyd med Lenovo.

 

Kriterier:

-Batteritid

-Ytelse nok til å takle Photoshop CS4

-Dockingmuligheter

-Stilren design

-Pris

 

Har noen forslag? Noe som er på vei?

 

På forhånd takk! :)

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Acer Travelmate serien. Finnes flere 12,1 " der. Se PS.no

 

Jeg er på usikker grunn mtp cs4, da jeg ikke bruker den pakken: En T7300 / P8400 er vel bra nok til å dra det greit?

 

Om design: vet jo ikke hva du liker. Travelmate-serien er ikke "Mac".

 

Men jeg er veldig glad i skjermene på Travelmate serien, da de er "matte" og ikke reflekterer lys i noen stor grad. Det betyr at på reise så kan man jobbe relativt behagelig - selv i buss med solskinn. Noe som er svært viktig for meg.

 

Batteritid:

Min 14,1" (større skjerm) går i ca 3 timer før den roper på strøm. Vil tippe at en 12,1" kan kjøre lenger. Min kollega har en, men jeg vet ikke om han har målt den.

 

Finnes større batteri til dem enn de som oftest blir levert med.

Lenke til kommentar

To meget gode forslag!

 

Toshiba har jeg begynt å myse mer og mer på. Portégé A600 virker genial, men jeg vet ikke prisen enda... Har på følelsen av at den er ganske høy.

Når det gjelder desgin, er jeg ikke så kresen, er bare opptatt av noe som er stilrent og diskret.

Acer maskinene kan bli litt "mye" for min smak, men når det kommer til ytelse er de jo perfekte.

 

Takk for gode forslag! :)

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...