Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømadapter til HP 6715b piper


Anbefalte innlegg

Når jeg kobler den til kontakten begynner adapteren å pipe, og PCen vil ikke lade seg.

Har prøvd flere kontakter, og sjekket ledningene for skader.

 

Den er kjøpt desember 2007 og både PCen og strømadapteren er pent behandlet, og virket fint i går.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På jobb administrerer jeg godt over 400 6715b og det har vært STORE laderproblemer med disse (tro meg! vår sak endte til slutt helt opp i toppledelsen i HP da elever og ansatte i NTFK har hatt 6715b pc'er i 2 år nå med slike problemer... og det er ganske mange pc'er!).

 

Send inn laderen.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Strømadaptert piper når det er en kortslutning på sekundærsiden (strømen ut til makinen). Kortslutningen kan sitte i selve adaptret, i kabelen eller i pluggen. Den kan også sitte i kontakten eller i spenningsregulatorene i selve maskien, men da vi adaptret pipe kun når det er tilkoblet maskinen.

 

 

På jobb administrerer jeg godt over 400 6715b og det har vært STORE laderproblemer med disse (tro meg! vår sak endte til slutt helt opp i toppledelsen i HP da elever og ansatte i NTFK har hatt 6715b pc'er i 2 år nå med slike problemer... og det er ganske mange pc'er!).

 

Send inn laderen.

 

Selv om det eventuelt er en seriefeil på denne modellen. Betyr det ikke at det Må være det som er problemet i alle situasjoner.

Lenke til kommentar

Mye feil på alle seriene bortsett fra den aller siste serien/batchen som ble produsert (feil type dør ganske fort, pipelyder osv). Husker ikke om det var den siste batchen vi fikk eller den før som i tillegg lagde støy på lydutgangen på pc'en i tillegg.

 

Pipelydene jeg har vært borti i disse laderne er av 2 typer. De er enten konstante eller piper "som en bombe". :blink:

 

Jeg kødder ikke når jeg sier vi har byttet ut samtlige HP-ladere til 6715 _MINST en gang_. Og vi har som sagt rimeli mange 6715b.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

vi har vell en 300 6715b og har som JKJK sikkert bytta det dobbelte nå, men de orginale laderne som kom med maskinene varte i overkant av året, mens når de først ryker blir de bytta ut med erstatninger av regelrett dritkvalitet som varer 4-6uker så starter den pipe og gir dårlig ytelse eller bare dør uten forvarsel.

 

det lille av info jeg fikk fra hp uoffisielt fra bekjente som jobbet der var at det ble byttet fabrikk som laget de ganske mye billigere men ikke samme kvalitet.

 

så for meg ser det ut som de gambler på at en stor del ikke vil prøve ta de på garantien og kjøper nye selv.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det ble i alle fall satt himmel og jord i bevegelse på toppnivå i HP for å løse det når det ble truet med å kansellere anbudskontrakten...

 

På siste seminaret jeg var på fikk jeg høre at jobben min lå rimelig høyt på lista av lader-forbruk på VERDENSBASIS gunnet denne feilen :D

 

Ellers så stemmer det som cruzader sier at 1.gen varte ca et år, og 2. gen var håpløse. Husker som sagt ikke om det var 2.gen eller 3.gen som i tillegg lagde støy på lydutgangen (hørte det bare på større anlegg, men var en evig plage på auditorium osv).

 

Det som veldig ofte også hendte var at den leverte nok til å holde pc'en i gang, men ladet ikke batteriet... da gjerne en liten stund før den døde helt.

 

Skal si jeg spekulerte heftig første gang det kom en bruker med en 6715b lader som hørtes ut som en pipende bombe! :lol:

 

Den siste generasjonen vi fikk (jeg har seriøst glemt hvor mange variasjoner det er av disse laderene ... vi har bytta så SINNSYKT mange) mener jeg har overlevd hittil. Men jeg har vært sykmeldt fra jobb i 3 mnd, så jeg er ikke helt oppdatert).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

vet ikke om jeg vil vite hvor høyt oppe hfk er på den lista, er nok ikke langt nede :p

 

bare vår skole nærmer seg vell 700 utbytta, og samtlige videregående i hordaland fikk 6715b i fjor til det årskullet.

så om alle skolene har samme feilprosent som hos oss blir det nok snakk om 15 000 - 20 000 ladere for fylket.

 

men utover "bare" pipe har jeg opplevd et par stk som har startet brenne og et titalls som bare lager noen sykt høye smell kobler du de i veggen så lukter ganske svidd.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

er desverre atea vi har :(

desverre siden de er eneste form for lovlig gambling utenom norsk tipping...

 

sende en maskin til atea så er vell oddsene noe sånt som dette:

1% du får tilbake maskinen, men er også en helt ukjent maskin i esken

4% du får tilbake feil maskin

5% du får tilbake maskinen, med annen feil enn den hadde før sendt inn.

10% du får tilbake maskinen og er fakturert for deler, men ingenting gjort

30% du får tilbake maskinen og servicelappen sier problemet fikset, men det er ikke fikset...

60% du får tilbake riktig maskin og problemet er faktisk løst(!!!)

 

bestiller du en del for bytting selv:

20% de sender ikke delen, men purrer på fordi defekte delen ikke sendt i retur

30% de sender ikke delen, og du hører ikke mer om saken

50% du får faktisk delen du bestilte, men relativt lenge etter du bestilte

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Yes, seriefeil på disse laderne, er også blitt sendt ut e-post fra HP til servicepartnere ang. dette.

De nye laderene skal dog ikke ryke like lett i følge HP. :)

 

Edt: cruzader, når det gjelder CSR (customer self repair) er det HP selv som tar seg av både levering og retur av defekt del, og Atea/leverandør har da ingenting med levering og/eller retur av del å gjøre. Om det gjøres på korrekt måte, riktignok. ;)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

crusader: Du glemte muligheten for å få servicetekniker på deler du har bestilt selvbytte på ;)

 

En ting som er kjekt med de er at de kan finne på å reparere pc'er som er meldt inn like før de kom hvis de har med de riktige delene... men da ender vi som regel opp med at "systemet" ikke rekker å henge med, slik at det kan komme en tekniker dagen derpå og skal reparere samme pc. :lol:

Lenke til kommentar
Edt: cruzader, når det gjelder CSR (customer self repair) er det HP selv som tar seg av både levering og retur av defekt del, og Atea/leverandør har da ingenting med levering og/eller retur av del å gjøre. Om det gjøres på korrekt måte, riktignok. ;)

alt av deler får vi tilsendt fra atea og returen er til atea, går utfra forsinkelsen er at de ikke har noe lager selv så bestiller fra hp så sender til oss når fått selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...