Gå til innhold

Kan skole-pcer (laptop) spores?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har så klart gjort det utrolige og prestert å ødelegge skjermen på skole-pcn min. Jeg vet at dette ikke blir dekt av forsikringen skolen har pga at dette har skjedd med en kompiss av meg som måtte ut med 3000,- for en ny skjerm.

 

Derfor lurer jeg på om de kan spore pc'n? Tenkte jeg skulle si at den ble stjålt eller noe lignende slik at jeg slipper å betale så mye :( Vet dette er litt slemt, men som student har jeg begrenset med penger.

 

Pc'n har et form for klistermerke der det står "Tyverimerket", deretter internett adressen til skolen osv. Pc'n er også formatert fra det tidligere systemet.

 

Hva tror dere? (PS: jeg har forresten betalt inn et depositum på 500kr for å kunne ta med pc'n hjem. Disse tar de vis pc'n skulle bli stjålet eller lignende)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje dette kan gi deg et lite svar?

http://www.iktrevisjon.no/?shw=TYVERIMERKING

 

Dog om du har nerver til det, kan du jo legge fra deg.... ehem, jeg mener miste skole PCen en plass og melde den stjålet. Du må dog være kald som is og kunne lyve så du tror det sjøl for å ha en sjanse til å utføre noe slik som det der. Dog klarer du det, så er 500 kroner en langt bedre sum enn 3000 kroner.

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg jo navnet ditt, vet hvor du bor, og kan lett finne ut hvilken skole du går på for deretter å melde fra om dine planer til din skole/studieplass. Forsikrings svindel går bare ut over oss andre som faktisk trenger det, ikke idioter som deg.

 

Det var virkelig synd at du klarte å knuse skjermen din, og siden du er så sikker på at dette ikke dekkes av skola så må du ha, umh slått på den med vilje eller lignende?

 

Hvis skjermen knuste på grunn av fabrikasjonsfeil så er det vel ikke så vanskelig å forklare saken til skola? Slike skader kan også dekkes av innbo-forsikringa di. Hvis egenandelen ikke for drøy så kan jo det lønne seg. Eller om du er så heldig at du er ingeniørstudent og er medlem av NITO og har PC-forsikring. Det har jeg og betaler 10% av reperasjonskostnadene om uhellet skulle være ute.

 

Er skaden selvforskyldt så syns jeg så absolutt ikke synd på deg at du må betale 3000kr for ny skjerm.

Lenke til kommentar

Høh? Hvorfor skulle jeg slå i stykker en pc skjerm med vilje? Hadde jeg bare hatt lyst på pc'n så hadde jeg heller bare tatt den :)

 

Pc'n er en 2 år gammel hp notebook, med 800mb ram og en møkka cpu. Er ikke sikkert den er verdt mer enn 500kr, men skjermen koster flesk å skifte ut!

 

Har sjekket med forsikringen, og det er en egenandel på 2500(fattern sin forsikring, jeg har ikke noe sånt)

 

Det er jeg som har gjort skaden, men ikke med vilje! Jeg tråkket på den mens den lå på gulvet.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle si at den ble stjålt eller noe lignende slik at jeg slipper å betale så mye :( Vet dette er litt slemt, men som student har jeg begrenset med penger.

Bare for å avklare (ettersom det ser ut til du fortsatt ønsker å gjøre deg til kjeltring).

 

Det du vil forsøke deg på her er:

- Svindel

- Dokumentforfalskning (tyveri må meldes til Politiet og anmeldelse underskrives av deg).

- Falsk anmeldelse.

Alt er straffbart.

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg jo navnet ditt, vet hvor du bor, og kan lett finne ut hvilken skole du går på for deretter å melde fra om dine planer til din skole/studieplass. Forsikrings svindel går bare ut over oss andre som faktisk trenger det, ikke idioter som deg.

 

 

ÅÅ... Som jeg misliker sånne som deg, ikke bry deg om hva andre sier de skal gjøre, dette angår ikke deg. Eller liker du og føle deg viktig?

Lenke til kommentar
Ja, da har jeg jo navnet ditt, vet hvor du bor, og kan lett finne ut hvilken skole du går på for deretter å melde fra om dine planer til din skole/studieplass. Forsikrings svindel går bare ut over oss andre som faktisk trenger det, ikke idioter som deg.

 

 

ÅÅ... Som jeg misliker sånne som deg, ikke bry deg om hva andre sier de skal gjøre, dette angår ikke deg. Eller liker du og føle deg viktig?

I det han poster her om at han skal gjennomgå et lovbrudd så bryr det oss. Men det er flott da at dere har lyst å svindle dere veien gjennom livet. Dere vil fort merke at et sted vil det si pang, og du ender opp med og straffes for mer enn de opprinnelige 3000kr det ville kostet og gjort noe med problemet til å begynne med. Så med annet du har noe fornuftig og si, for eksempel lovlydige forslag til hva han kan gjøre, så foreslår jeg at du lar vær å poste her.

 

Det har ingen ting med at JEG skal føle meg viktig eller ikke dette her. Jeg gir da F i hva som skjer med denne gutten, men siden forsikrings svindel går ut over oss som faktisk bruker en forsikring til det den skal brukes til, så ser jeg nødvendig i å poste her. Mer svindel fører til høyere forsikringspremie, og det er IKKE jeg interesert i.

 

Om denne PC'n er så dårlig som trådstarter sier, er det ikke da mulig å kjøpe en annen PC som er identisk til godt under 3000kr brukt?

Lenke til kommentar

Du (trådstarter) nevner at pcen er tyverimerket? JA, da er det fullt mulig å spore det, prøver du å fjerne dette merket klarer du det ikke uten å etterlate skikkelig stygge merker etterpå. Dessuten, jeg vil anta at skolen har serienummeret på pcene.

 

Men som nevnt overfor er det bedre å betale 3000 enn å bli en stemplet som en kjeltring (noe du faktisk blir, og skulle pcen bli funnet ligger du da tynt ann). Og tenker du fremdeles på dette, du skulle isåfall aldri fått en pc fra skolen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

er vell tyverimerket utvendig på dekselet samt innvendig, så stygge etsemerker fjerner du det som om innom et verksted som gjør jobben sin skikelig vil reagere på merket og prøve finne ut om stjålet eller ikke.

 

litt flaks så er det en eller flere hos IT på din skole som leser på forumet her og ser trondheim så leker dektektiv, ville ikke blitt første gangen :D

Lenke til kommentar

fUsiOn:

 

Så du mener din posting er så mye mere saklig?

 

Og ikke bland meg opp i hva HAN gjør, ikke noe dere med meg.

 

Det jeg mener er at han klarer seg helt sikkert godt uten at sånne tåper som deg skal blande seg opp i det, ikke noe lovbrudd er begått såvidt vi vet, (og hvis hadde det fremdeles ikke angått deg) og at du skal leke reservepoliti og bekymre deg over økte forsikringspremier er jo bare tåpelig, det er jo heller ikke topic i denne tråden siden du er så veldig bekymret over at jeg ikke holdt meg til det.

 

 

Og jeg tror vel trådstarter har skjønt poenget, alt han trenger å gjøre er jo å miste pcen ned fra en hylle, så er jo problemet ut av veien.

Visst han vil.

Lenke til kommentar
fUsiOn:

 

Så du mener din posting er så mye mere saklig?

 

Og ikke bland meg opp i hva HAN gjør, ikke noe dere med meg.....

Halvparten av hva du sier er jo uforståelig uansett, så kan vel godt konkludere med at du er en bortskjemt liten unge som fortsatt bor hjemme hos mamma, og ikke forstår hvordan den voksne verden fungerer når det gjelder svindel og bedrageri.

 

Jeg beklager at du ikke liker sånne som meg, men ta det med ro, jeg liker nok ikke slike som deg heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...