Gå til innhold

Aprilfest 2009 - Lynx1 - Svart/hvitt landskap


Anbefalte innlegg

Du har nesten skapt litt problemer for deg selv med å gå ut med et så suverent bilde 1. april. Det er vanskelig å toppe det. Jeg har en liten ambivalens til dagens bilde: Minus - Snøen ser ganske utbrent ut uten strukturer. Pluss - Den løa har virkelig fått en suveren glans i treverket, i alle fall i denne s/h-versjonen.

 

Konklusjonen blir at jeg liker bildet, nettopp fordi stoffligheten i treverket er så eminent ivaretatt. Komposisjonsmessig har jeg ikke noe spesielt å bemerke egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine forhold du hadde i dag! Et flott motiv også, men jeg tror kanskje jeg ville gitt den fine hytten enda mer oppmerksomhet i komposisjonen ved å ofre litt av den tomme venstresiden. Veldig kontrastfull og fin s/h-konvertering, forresten.

 

Ellers må jeg bare henge på hyllesten av 1. april-bildet ditt. Veggmateriale!

Lenke til kommentar
Det virker ikke som om snøen på 5. april bildet er utbrent på min skjerm; jeg tror heller at det er et resultat av lyset.

Det ser ut til at du har rett ved nærmere undersøkelse, det er nok bare total mangel på konturer. Jeg hadde et tilsvarende problem i Oktoberfesten.

 

Når det gjelder 6. april ville jeg enten fulgt arnold_layne's råd, eller kuttet mellom hovedhytta og annekset/uthuset for å styrke balansen i bildet. Nok en gang kommer treverket bra frem.

Lenke til kommentar

Jeg liker bildene av hytta. Fra begge vinkelene syns jeg det er bra. (På det "nye forslaget" så la jeg merke til den skjeve tretoppen og at gjennskinnet gjennom trærne sammen med snøen og taket på en (litt rar) måte gir bildet noe mer. (Nå lurer du sikkert på hva jeg snakker om.. (meningsløs babbling kanskje?), men det er altså ikke noe "negativt" i det jeg skriver.)

Lenke til kommentar

10. april er herlig. Her får du framhevet kraften i vannfallet, hvordan det former berget. Kjempefin eksponering og komp. Veldig godt valgt perspektiv, liker måten trærne er med på bort- og oversiden av fossen. Teksturen i stein og vann. Imponert!

 

13. er og veldig fint.

 

Du har stålkontroll på svart-/hvitt konverteringen, veldig bra!

Lenke til kommentar
14. april

 

Dette motivet har jeg tatt bilde av mange ganger før, men aldri prøvd å konvertert til svart/hvitt. Synes det funket rimelig bra.

Abolutt. Hadde det ikke vært for sporene etter jetfly på himmelen, så kunne dette bildet vært tatt for 50-60 år siden.

 

Har også sans for bildet den 13. Er bare litt usikker på om det var lurt å plasere huset midt i bildet?

 

Tom

Lenke til kommentar

Hvilken foss har du tatt bilde av 10. april Lynx1? Den lignet skummelt mye på Eafossen.

 

14. april funket ikke bare rimelig bra, det funket ytterst bra. Fin kontrast mellom trafobygget/fordelingssentralen og trebygningen i bakgrunnen. Det lyser gammel gruvedrift av dette.

 

Er enig med Tom om den 13. april. Tror bildet hadde hevet seg en del med mer luft mellom løa og treet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...