Gå til innhold

Netcom har halvert surfeprisen


Anbefalte innlegg

Kan de i det hele tatt kalle det for bredbånd når de capper linja di til 200kbps etter at man har brukt det noen timer?

 

Nei. og det er helt latterlig! Bruker jo evigheter bare på å åpne en faens side på dagbladet.no

 

Netcom har kjørt altfor hardt med disse kampanjene. Valgte å kjøpe Netcom Fritid med "fri bruk". Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Plutselig fikk vi beskjed pr. sms at hastigheten ble satt ned til 2g da grensen på 5gig var nådd. Fikk ikke noen forvarsel om at vi nærmet oss grensen, men heller beskjed om at NÅ var den nådd og dermed ble hastigheten satt ned. Vi var heller ikke klar over at det var noen grense da det reklameres at det er FRI BRUK. Vi ringte til og med inn til Netcom før vi bestillte modemet og spurte om det faktisk var ubegrenset bruk, og det svarte personen på kundeservice ja til. Netcom er en slu jævel og blir nok ikke å bruke de noe mer i fremtiden!

 

Forbrukerrådet burde jo absolutt komme på banen her og følge med på hvordan de reklamerer for produktene sine. Fri bruk er fri bruk. Netcom kjører fri bruk med begrensninger. Dette burde de også opplyse om i sin reklamekampanje, slik at kundene ikke blir lurt(ikke bare med liten skrift lengst nederst i kontrakten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som datating påpeker:

Hastighetsbegrensningen er vel der fordi at 10% av brukerne står for 90% av bruken.

 

En kan argumentere for at begrensningen er satt for lavt eller at markedsføringen er villeden, men slike nedlastningsbegrensninger må eksistere om det skal være et godt produkt for folk flest.

 

Skal du streame video dagen lang eller seede torrents er ikke mobilt bredbånd for deg, rett og slett.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hvor høye hastigheter får folk _egentlig_ på linjene sine sånn i utgangspunktet?

 

Jeg har iConnect på telefonen min, og i midtbyen så går det helt greit, men når jeg så vidt har kommet utenfor bykjernen så synker hastigheten drastisk. Får folk virkelig 3.6 Mbit, eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...