Gå til innhold

Klargjør ny nett-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som nevnt tidligere, har man slike krav må man nok forvente helt andre priser.

Markedsmessig ja, men jeg tror det først og fremst kommer av dårlig konkurranse i nettbok-segmentet. En geforce 9400-brikke og en HDMI-utgang koster jo ikke all verden. Ser man på telefonpriser (uten sponsing) så er det neppe så dyrt å addere på GPS og 3G. Optisk stasjon passer ikke så godt med det kompakte formatet på slike PCer så det bør tilbys en ekstern BD-spiller mot et passelig pristillegg.

 

Hadde konkurransen vært bedre både tror jeg vi hadde sett minibærbare med geforce 9400 og HDMI for 3500 kr, pristillegg for GPS + 3G ca 500 kr (ca 1/4 av denne 3G-telefonen med GPS) og ekstern slim BD-spiller USB for 2000 kr.

Lenke til kommentar

Trodde noe av poenget med nettpc var at den skulle være liten og lett å ta med seg. :dontgetit:

Jeg vurderte en stund å kjøpe Asus 1000H men den blir for stor til at man gidder å ta den med seg.

Går nok for en Asus 901 når/hvis jeg skal kjøpe.

Men det er nå min mening da ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Netbooks kommer til å forsvinne merk mine ord. De er allerede over salgstoppen og på vei nedover og det er nettopp fordi folk ikke er fornøyd med ytelsen og nå ytelsen (og varmen) går opp får du samme prisen som en normalt (billig) bærbar. Dette er hvorfor 12.1" og 13.3" ultraportable og mini-bærbare kommer til å overta mere og mere av dette markedet. Disse har bedre ytelse og bedre oppløsning, de koster mere men en 12.1" er ikke mye større enn 10,1".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...