Gå til innhold

Program for stoppe lagging i spill?


Pc96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv igjen og prøv å få det innlegget skrevet slik at man ikke trenger å lese tankenen dine for å finne ut

A) Hvilket spill det er

B) Hvilken del av spillet som "hakker"

C) Hvilken maskinvare du har

D) Hvilke temperaturer som måles i de forskjellige komponentene (grafikk- og hovedprosessor og gjerne også minne)

E) Hvor fragmentert systemdisken, vekselfilen og disken som spillet ligger på er samt hvor stor ledig kapasitet disse har.

F) Om det bestandig har vært slik eller om dette er noe som har oppstått etterhvert

G) Hvilke antivirusløsninger du har

H) Hvilken linje du sitter på og hvilken linje motspillerene sitterpå samt hvor langt unna spilltjeneren er (hvis online-spill)

I) Om det alltid hakker på de samme delene

J) Om du har installert de siste driverene til all maskinvare

K) Annet som kan være relevant for årsak og tilhørende løsning av problemet.

 

 

Det beste "programmet" for å få ting til å gå bedre i windows er en fersk installasjon for å fjerne gammelt møl.

 

Edit: tasteleif

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Det er i counter strike source det hakker, jo flere boter jeg har jo mer hakker det.

 

 

PC: Acer Aspire 9302WSMi/ 9300

 

Skjermkort: Nvidia Geforce 7300, 128 mb.

 

Ram: 1gb (DDR2)

 

Cpu/prosessor: AMD Turion64 x2

 

OS: Windows Vista home premium

 

Tempen vet jeg ikke og har jeg ikke greie på.

Det har alltid vert slik.

Spiller ikke onine.

Det er ingen hakking viss jeg er alene på banen.

Har nyeste drivere.

Bruker avg 8.5 Internet Security

Reinstallerte det for å se om det ble bedre grafikk men nei, det hjalp ikke.

Alt er oppdatert av drivere og sånt.

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å finne en motorolje til meg slik at min bil yter det dobbelte i hestekrefter så skal jeg lenke til et program som gjør at spillet ditt ikke lagger.

 

Hva har du reinstallert? Spillet? Prøv å reinstaller windows?

 

Om du ikke klarer å lese av temperaturen, så burde du nå iallefall klare å se om luftinntaket på pc'n din er full av støv.

Lenke til kommentar

Dette er som det klassiske "hvor kan jeg laste ned en bedre cpu?" spørsmålet.

 

Det skal noe til at du klarer å få bedre ytelse ved å innstallere ett program (unntak er overklokkingsprogrammer og drivere). Det er normalt sett fjerning av programmer og rot som gir bedre ytelse.

 

Rydd opp i systemet, fjern unødvendige programmer fra oppstarten, oppdater drivere, etc.

 

Overklokking kan du gjøre når du får litt mer erfaring.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Det går ikke an.

 

Siden det er botene som er problemet, sørg for at så lite som mulig kjører i bakgrunnen. Process Explorer gir deg god oversikt over hva som kjører.

 

For all del, ikke skru av systemprosesser. Altså, det som står under "system" bør du ikke røre, men det som står under "explorer.exe" er det ikke så farlig med (bare ikke skru av ting du trenger).

 

 

Noe særlig mer enn det kan du ikke gjøre, annet enn å overklokke eller kjøpe bedre hardware.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar

Denne tråden venter på å komme i gullkorn :D

 

 

Det finnst ikkje eit program du kan bruke for å få eit spel til å kreve mindre. Det du kan gjere er allerede nevnt tidligere i tråden:

 

Rydd opp på datamaskinen, gjerne installer windows på nytt(Men det kan hende blir for avansert for deg), last ned nyeste drivere, og overklokk(Du bør ha litt erfaring med overklokking som FLarsen sa) :)

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar
Det er i counter strike source det hakker, jo flere boter jeg har jo mer hakker det.

 

 

PC: Acer Aspire 9302WSMi/ 9300

 

Skjermkort: Nvidia Geforce 7300, 128 mb.

 

Ram: 1gb (DDR2)

 

Cpu/prosessor: AMD Turion64 x2

 

OS: Windows Vista home premium

 

Tempen vet jeg ikke og har jeg ikke greie på.

Det har alltid vert slik.

Spiller ikke onine.

Det er ingen hakking viss jeg er alene på banen.

Har nyeste drivere.

Bruker avg 8.5 Internet Security

Reinstallerte det for å se om det ble bedre grafikk men nei, det hjalp ikke.

Alt er oppdatert av drivere og sånt.

 

1 ting som er alfa omega: Fjern Vista! Vista alene krever masse RAM og andre ressurser. Har flere kompiser som må ha installert XP istedenfor vista for å få diverse spill til å fungere..

 

Dvss

 

Kjøp et program som heter Windows XP! Da får du mye mye mye mye mye mer ut av maskinen din:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...