Gå til innhold

Onlive, spill alt, uansett pc


Anbefalte innlegg

http://www.onlive.com/

 

Fant ikke noe informasjon om dette på forumet, så tenkte jeg kunne lage en tråd.

 

Onlive er altså en tjenste som gjør at du kan spille alt av spill dem tillbyr, så lenge du har en god bredbåndslinje. De har datakraften som skal til for å spille heftige spill, så du slipper å tenke på hvilken pc du har.

 

Finner lite informasjon om tjenesten, men den går vist av stabelen om 5 timer.

 

Hva tror dere om påfunnet? Er dette en revolusjon innen spill og hva vil det gjøre mot konsoll markedet.

Endret av megadott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cloud-computing for å streame spill er jo et utrolig interessant konsept og det er bra de begynner å lukte på det. Jeg tror nok dessverre det kommer til å ta noen år for at det skal funke bra. De snakker om ca 10ms lag, uten å regne med laggen man får fra sin egen internettlinje. Jeg ser for meg at input-laggen fra kontrolleren til ting skjer på skjermen kommer til å være et problem før alle har fiberlinjer med tilnærmet null ping.

 

Kan ikke se for meg at det er noe trussel for konsollmarkedet på nåværende dato, men dette er jo selvfølgelig fremtiden i spilling. Det er også utrolig miljøvennlig og effektiv bruk av prosessorkraft siden det blir sentralisert på store servere. I fremtiden kommer vi til å kunne se grafikk og fysikkmotorer som ikke hadde vært mulig på hjemmekonsoller grunnet prosessorkraften som hadde krevdes.

 

Husker jeg leste en post for veldig lenge siden på gaf om next-next-gen konsoller og at dette ble fremtiden, artig å se noe skje på området. :)

Lenke til kommentar

Da var www.onlive.com åpnet. Det ser utrolig fett ut, og jeg håper det blir bra greier.

Men det blir nok en god stund før vi får prøve, foreløpig kan du bare regisrtere for beta hvis du bor i USA. Og selve tjenesten blir ikke lansert før i høst, og det spørs om vi får tilgang til det i Norge med det første.

Endret av megadott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...