Gå til innhold

Hvordan se etter ny ram?


thorou

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har planer om å kjøpe ny RAM i pcen min. Men aner ikke hva jeg skal se etter. Det er en stasjonær pc. Hvordan kan jeg finne ut navnet på hovedkortet og hvor mye RAM jeg kan ha? hadde vel også vært en fordel å vist om jeg måtte ha en spesiell type RAM? :thumbup:

 

Fint om jeg kunne fått en liten veiledning på hvordan jeg kan finne ut hvordan ram jeg trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned CPU-Z.

 

Under "Memory" fanen i programmet finner du ut hvilken type RAM du har, hvor mye det er og hvilken frekvens det kjører på.

Under "Maindboard" fanen finner du ut hvilket hovedkort du har så det er lettere å si hvor mye RAM det støtter osv.

 

Under "SPD" fanen kan du se hvor mange ledige spor for minne du har. Da sjekker du bare "Slot #1", "Slot #2" osv. Om det er ledig vil det stå "Empty" eller noe i den dur. Eller kan du åpne sidedøren til kabinettet og sjekke selv hvor mange plasser ledig det er.

Lenke til kommentar
Last ned CPU-Z.

 

Under "Memory" fanen i programmet finner du ut hvilken type RAM du har, hvor mye det er og hvilken frekvens det kjører på.

Under "Maindboard" fanen finner du ut hvilket hovedkort du har så det er lettere å si hvor mye RAM det støtter osv.

 

Under "SPD" fanen kan du se hvor mange ledige spor for minne du har. Da sjekker du bare "Slot #1", "Slot #2" osv. Om det er ledig vil det stå "Empty" eller noe i den dur. Eller kan du åpne sidedøren til kabinettet og sjekke selv hvor mange plasser ledig det er.

 

Takker for svar!

 

Jeg prøve Everest. Der fikk jeg opp mange opplysninger om hovedkortet mitt:

 

 

Kan dere se litt på opplysningene og eventuelt gi meg noen linker til steder jeg kan kjøpe RAM. Foreksempel "Netshop"

 

Er helt blank på dette ass:) takker for hjelpen så langt...

 

 

NAVN: HP conpaq dx2200

 

Fronsidige bussegenskaper

busstype : INTEL gtl+

bussbredde: 64bit

Virkelig klokkehastighet : 133Mhz (qdr)

effektig klokkehastighet : 533Mhz

 

Minnebuss egenskaper

DDR2 SDRAM

64bit

Virkelig klokkehastighet : 315 Mhz (ddr)

Effektiv klokkehastighet : 600Mhz

 

 

Jeg har foresten 2 RAM "plasser"

Endret av thorou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...