RS2000 Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Hvilken CPU var den første for Socket A, og hvor rask var den? Har veldig lyst til å teste hvor godt den første Socket A CPU'n yter på dagens Socket A hovedkort. PS: Er det fremdeles mulig å få kjøpt en slik en, eller må jeg benytte meg av bruktmarkedet?
Jarmo Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Ellers har du det bra ? Mener å huske at Athlon 550/600 var den første med socket A Siste socket 7 var AMD 550 og da overtok Athlon.
S-Blazer Skrevet 25. april 2003 Skrevet 25. april 2003 Vet ikke helt om jeg er på villspor nå, men de første Athlon/T-Bird cpuene på markedet var i SLOT A. Den gikk ut av produksjon etterhvert, men i en periode lagde AMD både Slot A og Socket A prosessorer. Mener å huske at Slot A hadde hastigheter fra 600 til 1000 mhz. (Slot A kom som både Athlon og T-bird. Forvirret ?? Forskjellen var cache på på prosessoren ) Socket A startet også på 600mhz. (T-Bird varianten startet vel på 750 mhz, men du får Duron i 600 mhz utgave...) Rett på meg om jeg tar feil, men jeg mener det er ganske så riktig. *S-Blazer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå