Kjuagutt Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Er lyden på en PS3 i Dolby Digital format? Eller er det fortsatt bare Xbox som har DD?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Om lyden fra PS3 er Dolby Digital kommer jo helt an på hva slags lydspor materialet du bruker har. Du kan jo også velge om du vil ha PCM-lyd. Det har forresten aldri vært kun Xbox som kan levere Dolby Digital lyd. Playstation 2 og alle DVD-spillere på markedet støtter Dolby Digital, for å ta et lite eksempel. Endret 23. mars 2009 av Slettet-XHLacM
Alinoe Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Jeg trodde PS3 omformet alt til PCM før den sendte det ut jeg? Er det kanskje bare for HD-formatene?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Jeg trodde PS3 omformet alt til PCM før den sendte det ut jeg? Er det kanskje bare for HD-formatene? Ja, HD-formatene blir omformet til lossless-PCM før de blir sendt ut (via HDMI). Dette går ikke ut over kvaliteten siden det er lossless.
Kjuagutt Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 Hmm, jeg leste på hjemmekino.no og der stod det at PS 2 ikke var karftig nok til å drive Dolby Digital. Men der stod det ikke noe om PS3. Og stod at Xbox var eneste som kunne det.
Alinoe Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Wikipediasiden om PS2 melder: Output: Dolby Digital 5.1 Surround sound, DTS (Full motion video only), later games achieved analog 5.1 surround during gameplay through Dolby Pro Logic II
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå