Gå til innhold

[Løst]All-around skjerm, 24-26", maks 5000


The Stig

Anbefalte innlegg

Morn.

 

Er på tiden utkikk etter en skjerm som skal erstatte min gamle sliter av en 19" Samsung Syncmaster 931c.

 

Jeg har kikket mye på lignende tråder i denne kategorien, men har så langt ikke funnet noen kandidater som jeg føler passer mine behov. Jeg er på utkikk etter en god all-around skjerm, med særlig fokus på spill. Den vil altså bli brukt til alt fra film, spill, bildebehandling og (mye) tekstarbeid.

 

Av størrelse er 24" minium, og 26" maks, noe større tror jeg blir ugunstig med tanke på hvor nært jeg blir å sitte.

 

Jeg har kikket en del på ViewSonic VP2650wb som ble testet av HW.no på slutten av september i fjor. Dog lurer jeg litt på om det ikke har kommet noen bedre alternativer i mellomtiden - samt at jeg har hørt mange påstå at 4500 er en stiv pris for TN-panel. Nå er jeg dessverre dårlig oppdatert hva paneler og lignende angår, så fint om noen kan forklare meg jeg bør se etter :)

 

Takker så meget på forhånd for svar :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn.

 

Er på tiden utkikk etter en skjerm som skal erstatte min gamle sliter av en 19" Samsung Syncmaster 931c.

 

Jeg har kikket mye på lignende tråder i denne kategorien, men har så langt ikke funnet noen kandidater som jeg føler passer mine behov. Jeg er på utkikk etter en god all-around skjerm, med særlig fokus på spill. Den vil altså bli brukt til alt fra film, spill, bildebehandling og (mye) tekstarbeid.

 

Av størrelse er 24" minium, og 26" maks, noe større tror jeg blir ugunstig med tanke på hvor nært jeg blir å sitte.

 

Jeg har kikket en del på ViewSonic VP2650wb som ble testet av HW.no på slutten av september i fjor. Dog lurer jeg litt på om det ikke har kommet noen bedre alternativer i mellomtiden - samt at jeg har hørt mange påstå at 4500 er en stiv pris for TN-panel. Nå er jeg dessverre dårlig oppdatert hva paneler og lignende angår, så fint om noen kan forklare meg jeg bør se etter :)

 

Takker så meget på forhånd for svar :)

 

Denne skjermen er bra: http://www.overclockers.co.uk/showproduct....510&subcat=

 

Koster 7.200 i Norge, du får den for under 4.500 inkl. frakt og mva hvis du bestiller fra Overclockers i England.

 

Jeg skal ringe UK i morgen og høre om de sender til Norge.

 

Rart det er så mye dyrere her enn i UK.

Lenke til kommentar

Yeh - har lest en test av den, virker som en drømmeskjerm. Hvis du virkelig får den til 4500 ink mva og frakt kjøper jeg på sekundet - la meg høre hva de sier :)

Edit: Hmm, lurer litt på hvordan du kom fram til beregningen dog. Blir det ikke 3800 + Mva? Eller skal man regne norsk moms utifra £365 (som oppgis som prisen uten vat)?

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Yeh - har lest en test av den, virker som en drømmeskjerm. Hvis du virkelig får den til 4500 ink mva og frakt kjøper jeg på sekundet - la meg høre hva de sier :)

Edit: Hmm, lurer litt på hvordan du kom fram til beregningen dog. Blir det ikke 3800 + Mva? Eller skal man regne norsk moms utifra £365 (som oppgis som prisen uten vat)?

 

Det blir 365 (hvis leverandøren trekker fra mva, noe de kan) x 9,3 x 1,25 = 4.250 + frakt og fortolling. litt mer enn 4.500 tenker jeg - uansett billig. Mister 5 års reklamasjon da, men NEC har god garanti.

 

Jeg har sendt en mail og spurt om de trekker fra mva og sender til Norge, skal gi beskjed når jeg får svar. Har veldig lyst på denne skjermen :dribble:

 

Noen med erfaring i hva frakt og fortolling på en skjerm koster fra UK ?

Endret av Grogg
Lenke til kommentar

Jeg bestilte den nå, Norge var på listen som mulige mottakerland - så regner med det skal gå greit. Landet på £400 ink frakt. Så jeg tipper at det regnes 25% mva på dette, noe som vil tilsvare rundt 4600. Spørsmålet er dog også hvor mye jeg havner på i tollbehandling. Skulle likt å vist om jeg kunne unngå dette på et vis.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte den nå, Norge var på listen som mulige mottakerland - så regner med det skal gå greit. Landet på £400 ink frakt. Så jeg tipper at det regnes 25% mva på dette, noe som vil tilsvare rundt 4600. Spørsmålet er dog også hvor mye jeg havner på i tollbehandling. Skulle likt å vist om jeg kunne unngå dette på et vis.

 

Grattis !

 

Da betiller jeg en også :!:

 

Har sikla på denne en stund....

 

Vi slipper nok ikke tollbehandling, tror det kun er et par hundrelapper.

Lenke til kommentar
Okai - så vi satser på at det blir rundt 4700 da, alt i alt? Lurer litt på hvor mye penger jeg må sette av på budsjettkontoen ;)

 

Jeg kontakter ParcelForce når sendingsnummeret kommer. De kan fortelle hva det koster, og bekrefte leveringsdato. http://www.parcelforce.com/

 

Pakken kommer på døra (tror jeg). Sist jeg bestilte fra Tyskland, kom MVA + gebyr på egen regning fra fraktselskapet.

 

Jeg fikk leveringsdato på fredag.

Lenke til kommentar

Supert om du forteller hva de sier her i tråden :)

 

Kjekt å vite at MVA og tollgebyr kommer på egen regning så man ikke brenner seg der - slik jeg gjorde sist jeg kjøpte noe fra Kina ...

 

Fikk forøvrig også leveringsdato på fredag. Skal være fornøyd om de klarer det - er det trolig med dine tidligere erfaringer med selskapet?

Lenke til kommentar
Supert om du forteller hva de sier her i tråden :)

 

Kjekt å vite at MVA og tollgebyr kommer på egen regning så man ikke brenner seg der - slik jeg gjorde sist jeg kjøpte noe fra Kina ...

 

Fikk forøvrig også leveringsdato på fredag. Skal være fornøyd om de klarer det - er det trolig med dine tidligere erfaringer med selskapet?

 

Jeg har ikke handlet fra OC før, sjekket opp litt og vi får håpe det ikke er noe feil med skjermene.... De er visst dårlige på kundeservice :dontgetit:

 

De skal visstnok sende kjapt.

Lenke til kommentar

Vel, såvidt jeg husker fra mine tidligere NEC-skjermer tar NEC seg av service direkte, ergo er det ingen grunn til bekymring. Husker ikke i farten hvem det er som tar seg av reparasjoner her i Norge, men de gjør ihvertfall en bra jobb, om noe tregt.

 

Sitter å venter spent på sendingbekreftelse nå. Min ordrestatus er "Awaiting security validation". Der?

Lenke til kommentar
Vel, såvidt jeg husker fra mine tidligere NEC-skjermer tar NEC seg av service direkte, ergo er det ingen grunn til bekymring. Husker ikke i farten hvem det er som tar seg av reparasjoner her i Norge, men de gjør ihvertfall en bra jobb, om noe tregt.

 

Sitter å venter spent på sendingbekreftelse nå. Min ordrestatus er "Awaiting security validation". Der?

 

Det var godt å høre - er litt mindre bekymret hvis NEC tar det direkte

 

Review av OC: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-17854.php

 

Jeg har sendt kopi av førerkort, og nå har jeg fått ny status: In our warehouse queue

 

Gleder meg til den er i hus (som en unge) :cool:

Endret av Grogg
Lenke til kommentar

Har du fått noen statusoppdatering på skjermen siste 24t? Her står det enda: "Printed in our warehouse". Merkelig at det skal ta såpass lang tid å få sendt greia ... Begynner å bli særdeles skeptisk til at den er her til fredag som lovet.

 

Edit: Tok kontakt med de nå - de hadde angivelig problemer med leverandøren, ergo ble ingen pakker sendt før torsdag. Jaja, shit happens ...

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Har du fått noen statusoppdatering på skjermen siste 24t? Her står det enda: "Printed in our warehouse". Merkelig at det skal ta såpass lang tid å få sendt greia ... Begynner å bli særdeles skeptisk til at den er her til fredag som lovet.

 

Edit: Tok kontakt med de nå - de hadde angivelig problemer med leverandøren, ergo ble ingen pakker sendt før torsdag. Jaja, shit happens ...

 

Takk for oppdateringen !

Da står de vel i printeren til torsdag.

Fraktpakken heter: Parcelforce Euro 48 (timer?) - Da er det kanskje lov å håpe på lørdag...

Endret av Grogg
Lenke til kommentar
Min står enda som: Printed in our warehouse.

 

I.flg "Brian" var problemet at de ikke hadde mottatt sendingslapper fra Parcelforce, disse ville komme i morgen - og da ville pakken bli sendt asap.

 

Min er satt tilbake i printerkø, men jeg har fått mail med sendingsinfo. Så da er vel noe på gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...