Gå til innhold

[Løst]Photoshop - Hvordan lage slik effekt på et bilde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv følgende:

 

Lag et Adjustment layer-Black&white. Konverter som vanlig. Sett ned opacity til rundt 70-75%.

 

Lag et adjustment layer-Brightnes/contrast. Øk kontrasten

 

Lag et adjustment layer- Photo filter. Velg filteret du ønsker( warming eller sepia bør være bra valg)

 

Gå så over de forskjellige lag, og juster til du får den effecten du ønsker. På det første laget ville jeg brukt overlay eller soft light som blend mode, men det viktige her er å prøve seg frem inntil man har fått ønsket effect.

Lenke til kommentar

Spennende! Jeg la merke til at disse type bilder har en eller annen farge på et bestemt element som er sterkere og som skiller seg ut. Slik som den røde trøyen til hun på første bilde.

 

Jeg testet kjapt et bilde for å se om jeg kunne lage noe tilsvarende. Er ikke helt der enda, ettersom det var vanskeligere enn jeg trodde :s

post-42197-1238407140_thumb.jpg

Endret av mogcaiz
Lenke til kommentar
Spennende! Jeg la merke til at disse type bilder har en eller annen farge på et bestemt element som er sterkere og som skiller seg ut. Slik som den røde trøyen til hun på første bilde.

 

Jeg testet kjapt et bilde for å se om jeg kunne lage noe tilsvarende. Er ikke helt der enda, ettersom det var vanskeligere enn jeg trodde :s

 

Det er faktisk vanskelig, etter denne tutorial gjorde jeg følgende:

 

Ny layer

Fyll med hvit

Opacity 13-20% så blir det sånn tåkete også.

Lenke til kommentar

Hvis du går i selective color i photoshop kan du ihvertfall redigere en del på fargene. Hvis du går helt ned på rulle-menyen ned til Blacks kan du forandre en del der, jeg synes ihvertfall det gir en lignende effekt. Har letet lenge etter en måte å få bilder slik på jeg også, men flere av bildene har allerede justert hvithetsbalansen på kamera før bilde blir tatt for å oppnå litt lignende farger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...