Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satte inn ekstra HDD, maskinen starter ikke.


Anbefalte innlegg

Ja, jeg hadde håpet på å slippe problemer med maskina, men fikk den.

Kjøpte meg en Western Green 1TB HDD Sata og installerte denne inn i maskina på samme måte som begge andre HDD'ene mine.

Problemet nå er at maskina vil ikke starte. Vifter og HDD'er starter, men Bios starter ikke.

Ingen skjermbilde, ingen normal "pip" fra hovedkortet.

Har sjekka alle tilkoblinger og rambrikker at de sitter i, og prøver alle HDD'ene hver for seg.

 

*oppdatering*

Har også prøvd å ta ut ene ram-brikka og skjermkortet uten hell.

Skal prøve å resete bios i morgen.

 

Maskinvare:

1 HDD 320 GB Sata

2 HDD 500 GB Sata

3 HDD 1 TB Sata

Asus hovedkort

Geforce 8800gt

4 GB Ram Crosair 2x2gb

650W PSU

atlon x2 dualcore 4200+

 

Noen forslag som kan hjelpe meg?

Endret av chriztr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker det om du drar ut disken igjen ?

 

Grunnen til at jeg spør er at det kan være poweret som ikke klarer å levere den initielle strømmen som kreves og dermed ikke skrur seg på i det hele tatt, merket det selv med en OCZ power som jeg har i nas'en min da jeg prøvde å koble til 2-3 nye disker i den.

Lenke til kommentar
Virker det om du drar ut disken igjen ?

 

Grunnen til at jeg spør er at det kan være poweret som ikke klarer å levere den initielle strømmen som kreves og dermed ikke skrur seg på i det hele tatt, merket det selv med en OCZ power som jeg har i nas'en min da jeg prøvde å koble til 2-3 nye disker i den.

Til og med prøvd å kjøre med en av tre disker. Ingen resultat

Lenke til kommentar
Så etter at du monterte disken så døde hele maskinen og den kommer heller ikke til live igjen ved å gjøre om det du endret på ?

Bingo.

Alt jeg gjorde var å skru av maskina, skru av og nappe ut strømmen, montere inn den nye HDD men strøm og sata-kabel, for så å skru den på igjen.

Lenke til kommentar

*oppdatering*

Tok nå og nappa ut skjermkortet og ene rambrikka, og maskina starta opp med vanlige *pip*-lyden og det hele.

Vet ikke om feilen er i skjermkortet eller ene rambrikka.

Kan jo også bare være statis i maskina ?

 

Tok og bytta om rambrikkene, og maskina starta ikke. Heller ikke med begge to inni.

Når jeg satte tilbake igjen den fungerende rambrikka, så fikk jeg en BIOS-melding at maskina kunne være overklokka, noe som jeg aldri har gjort.

 

Kjipe greier at rammen min måtte ryke da =/

 

Da blir det å bestille ny Corsair rambrikke =/

Endret av chriztr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...