Gå til innhold

spm angående partisjon til windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Lastet ned Windows 7 beta får å kjøre tripple boot. Vista, Ubuntu og W7. Harddisken min er delt opp i 2 virtuelle disker, C(Acer) og D (data(. Vista ligger i C, og ubuntu valgte jeg å innstalere i D. Jeg har lite plass igjen på C, så tenkte jeg skulle dele opp D slik at jeg fikk innstalert w7 der.

 

Først tok jeg å reduserte volum på disk D. Deretter høyreklikket jeg på det nye "utildelte" volumet og trykket "nytt enkelt volum". Der trykket jeg meg bare igjennom da det ikke så ut som jeg måtte endre noe. På slutten fikk jeg opp dette:

 

post-108789-1237317128_thumb.png

 

Skjønner ikke helt den meldingen. Vil alt det gamle forbli som før? Med andre ord jeg ødelegger ikke noe og får det som ønsker?

Endret av jorgen_re
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt har du kommet med det?

 

Hvis ikke langt, så lurer jeg på om du kan laste ned hårek's mbrlister og kjøre på det først.

 

Det hadde vært artig å se partitions tabell på disken det gjelder først.

 

Det hadde vært artig i tillegg å se bilde fra diskbehandling fra Vista og fra Gparted.(ubuntu)

Lenke til kommentar

Det er kanskje skremmende, men det viser seg at partitioner blir behandlet på en veldig merkelig måte, under Vista, XP, og Gparted.

 

Både når det gjelder antall partitioner på en disk, plasseringen og kapasitet.

 

Swap partition under Ubuntu, er mysterium og hodepinne for meg.

 

Derfor ba jeg deg om å se på diskbehandlingen (dvs diskene dine) fra begge sider, før du kan gå videre.

 

Så kontrollere det først.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan du har brukt wubi, dvs uten at du "tule" med den, siden man kan manipulere det som skulle egentlig manipulere andre, men si meg først:

 

Når du ser i diskbehandlingen din...hvor mange partitioner....er allerede på hardisken din? regner alt du ser.

 

Husk at du kan ikke ha mer enn 4 primære, eller 3 primære og en utvidet. 

Lenke til kommentar

Du kan ikke opprette flerre partitioner på disken din jorgen_re, slik du har det nå.

 

Så spørsmål er...hvordan er det med...det opprinelig acer systemet din. Dvs. fungerer de eisa partitioner til noe annet nå enn at de er der?

 

Jeg vet ikke for sikkert, om feks. recovery funksjon for din PC fungerer nå. Du har 2 eisa partitioner der der jeg, er det riktig?

 

Kanskje noen som har Acer kan hjelpe oss her med noe?

 

For at hvis det er usikkert om den recovery funksjon fungerer, så vil den siste eisa kan fjernes, og dermed kan du lage en primær for å installere win7.

 

Før du går videre, så må du avklare at du ikke trenger noe recovery sak, kanskje du har recovery cd set fra Acer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...