Gå til innhold

hvordan reset låskode


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har arvet en mobil telefon på jobb (Nokia E51), ved oppstart (av og til) kommer telefonen automatsk med melding om at jeg må skrive inn låskode. denne meldingen kommer bare av og til, så ved 2-3 omstarter kommer jeg meg inn. Denne koden har jeg ikke og tidligere eier har den heller ikke.

 

Er det en måte å resette denne på? evt. resette hele telefonen?

 

Jeg har prøvd 1234, 12345, 0000 og 00000 ingen av de har funket

 

Jeg har prøvd soft reset ved å skrive dette med simkort i: *#7780# å ved denne må telefonen ha låskode som bekreftelse.. og den har jo ikke jeg. 

 

Jeg har også prøvd hard reset ved å holde inne *, 3 og Grønn svartast under oppstart. Dette resatte hele telefonen men låskoden er forsatt ikke de som nevnt over.

 

Kan noen hjelpe meg? jeg setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe meg? jeg setter pris på alle svar.

 

Hei, hva med å prøve en hard reset?

 

Slå av telefonen. Hold inne tastene 3 + * (stjerne) + grønn svartast samtidig. Og så slår du på telefonen. Såvidt jeg har hørt så skal dette resette Nokia-telefoner fullstendig... men sikker er jeg ikke.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

 

Du kan jo prøve å legge inn ny software på telefonen.

Hvis ikke det hjelper må den nok inn på verksted og da må du huske å få tak i kvitteringen, da de pleier å være nøye på dette for å ikke låse opp stjålne telefoner.

Jeg har lagt inn nyeste oppdatering uten at det hjalp.

Å sende telefonen til verksted vil vel koste penger så det vil nok ikke lønne seg siden telefonen er godt over to år gammel, da kan jeg heller sprørre sjefen om ny telefon.

 

Ja du må nok til et verksted...

 

Låskoden er en fantastisk ting som jeg synes alle skal aktivere...

 

Litt merkelig at du kommer deg forbi den...

Ja jeg må si meg enig i det, er utrolig merkelig.. Om jeg beveger på menysticken i "ventemodus" menyen (med en gang nokia "handshake" begynner) kommer ikke låskode meldingen. Men om jeg bare lar telefonen slå seg på kommer jeg meg ikke forbi låskoden...

 

Kan noen hjelpe meg? jeg setter pris på alle svar.

Hei, hva med å prøve en hard reset?

 

Slå av telefonen. Hold inne tastene 3 + * (stjerne) + grønn svartast samtidig. Og så slår du på telefonen. Såvidt jeg har hørt så skal dette resette Nokia-telefoner fullstendig... men sikker er jeg ikke.

Som jeg skrev i mitt første innlegg. Jeg prøvde, det resatte alt utenom låskoden.. Den kom fortsatt opp.

 

Om du taster feil kode et par ganger vil den si at det er feil kode selv om du taster den riktige. Så forsøk å la den ligge påskrudd f.eks en halvtime før du taster inn 12345.

Nå skulle jeg til å prøve tipset ditt og jeg prøvde å skrive inn 12345 tre ganger så fikk jeg meldingen "Låskode angitt feil 5 ganger. Blokkering fjernes om 5 minutter" om jeg prøver å skrive inn en kode på nytt etter det får jeg samme melding. Ved restart (ut/inn med batteriet) Kom ikke meldingen... utrolig merkelig.

Jeg skal prøve mer og si ifra om noe forandrer seg. Dette var spesielt.

 

EDIT: etter 10 min prøvde jeg å restarte, men fikk låskode melding igjen.

 

EDIT: lot den ligge 30 min som du foreslo. Hjalp lite det. Skal hjem etterpå og legger mobilen igjen på jobb. Jeg skal la den ligge påslått med låskode meldingen oppe i natt.

Endret av rubix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...