Morten A Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 jeg har canal digital bakkenett analog som fungerer på den gamledagse måten analogen rett inn i tven. jeg har en skjerm til overs 24" lcd pc skjerm med 1 x hdmi inngang. finnes det tunere på markedet idag som rikstv har, bare at jeg ikke trenger dette kortet?
Svinks Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Jeg antar du forveksler bakkenett og kabelnett? Canal Digital opererer kabelnett (som ofte er gravd ned i bakken) og satelittsendte signaler gjennom lufta til parabol, men ikke bakkenett, som er termen for bakkesendte signaler (fra sendere på bakken) gjennom lufta til "vanlig antenne". Du har sannsynligvis analog kabel-TV? For å få analoge TV-bilder på PC-skjermen med HDMI-inngang, kan du prøve en harddiskopptaker med HDMI-utgang. Disse har innebygd analog tuner, dersom skjermen støtter oppløsningen opptakeren sender ut, og skjermen støtter kopibeskyttelsen HDCP. Du kan også skaffe analogt TV-kort eller en USB-TV-dings til en PC med HDMI- eller DVI-utgang. Reine tunerbokser for analoge TV-signaler, som brukes i Canal Digitals kabelnett, har jeg ikke hørt om. Eller, du kan vurdere digital kabel-TV fra CD, med dekoderboks med HDMI-utgang.
Morten A Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Skrevet 16. mars 2009 Jeg antar du forveksler bakkenett og kabelnett? Canal Digital opererer kabelnett (som ofte er gravd ned i bakken) og satelittsendte signaler gjennom lufta til parabol, men ikke bakkenett, som er termen for bakkesendte signaler (fra sendere på bakken) gjennom lufta til "vanlig antenne". Du har sannsynligvis analog kabel-TV? For å få analoge TV-bilder på PC-skjermen med HDMI-inngang, kan du prøve en harddiskopptaker med HDMI-utgang. Disse har innebygd analog tuner, dersom skjermen støtter oppløsningen opptakeren sender ut, og skjermen støtter kopibeskyttelsen HDCP. Du kan også skaffe analogt TV-kort eller en USB-TV-dings til en PC med HDMI- eller DVI-utgang. Reine tunerbokser for analoge TV-signaler, som brukes i Canal Digitals kabelnett, har jeg ikke hørt om. Eller, du kan vurdere digital kabel-TV fra CD, med dekoderboks med HDMI-utgang. ok. jeg forveksler sikkert med bakkenett og kabelnett. men når du snakker om harddisk opptaker, med hdmi utgang da tenker du på dvd med opptaker? eller finnes det bare harddisk med opptaker? skjermen har en max oppløsning på 1920x1200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå