Gå til innhold

Nødvendig å laste innhold fra eksterne sider?


Anbefalte innlegg

Diskusjon.no benytter seg av en del ekstern kode, som må lastes inn før forumet vises i sin helhet. Og rett som det er detter disse eksterne serverne ned, hvilket fører til at vi brukere kun mottar halvferdige sider.

 

Personlig har jeg mye problemer med statistik-gallup.net - forumet prøver å koble til siten hele tiden, men den timer bare ut.. Da jeg ikke er interessert i å bruke halvtannet minutt på å laste en side her på diskusjon.no, lurte jeg på om det var mulig å revurdere bruken av statistik-gallup.

 

Jeg ser jo av navnet at dette er en statistikk-generator, noe som sikkert er uvurdeelig for å kunne vise til antall unike brukere, etc. Så ja; ressursen har sikkert sine nytteområder for å kunne promotere Diskusjon.no som et av norges største fora, og jeg regner med statestikken ligger til grunn når man tar betalt for annonseplass.

 

Men det er slettes ikke sjeldent at denne siden ikke responderer, og da sier det seg selv at Diskusjon.no burde vurdert andre leverandører av samme tjeneste. Dere er best tjent med en leverandør av statestikk som faktisk klarer å plukke opp alle forespørsler ;)

 

--

 

En annen tjener jeg har problemer med er img.gfx.no. Pga av at disse to tjenerne var nede, tok det meg hele 8 minutter og 43 sekunder å laste inn denne siden jeg skriver fra nå. Riktignok kunne jeg begynne å skrive innlegget meget kjapt - så slikt sett er det ikke kjempekritisk. Men dere bør allikevel titte litt på hvorfor det er så lang responstid!

 

 

 

- Er det mulig for dere å ha en cron-jobb som pinger http://statistik-gallupp.net/ hvert minutt, og fjerne den biten av html-koden som prøver å benytte seg av ressursen, hvis det ikke gis respons på ping? Jeg ser jo at det er litt stess å utvikle, men for meg er det virkelig et problem at ikke sidene lastes inn fullt og helt!

 

 

Grunnen til at dette er viktig for meg

Jeg benytter en nettleser som ikke klarer å navigere til ankere (hash, #, i url) før siden er fullstendig nedlastet. Og som flittig bruker av "mine innlegg", er det viktig at jeg hopper til korrekt post. Tidligere har jeg løst problemet ved å legge inn adressen http://statistik-gallupp.net/ i Opera sin blokkerings-liste, men det er litt synd å måtte ekskludere statestikk-generatorer ute, bare fordi tjenesten sliter med mye nedetid.

 

Jeg vet ikke helt om jeg forventer meg de største endringene, men nå bør dere iallefall være klar over problemet. Kanskje dere burde kontaktet statistikk-gallupp, og forhørt dere om hvorfor de er så mye nede. Hvis dette er en tjeneste dere i tillegg betaler for, ville jeg vært temmelig forbanna...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...