Gå til innhold

Serversoftware, trenger noen tips...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjører i skrivende stund Windows XP Proffesional, med IIS v5.1. Bruker ASP sider så jeg er avhengig av IIS. Men idag når noe populært ble lagt på serveren min fikk jeg mitt møte med det som er begrensninger i xp-iis. Søkte litt på forumet og fikk se at XP-iis er begrenset til 5 brukere samtidlig. Dette er uakseptabelt i grunn. Finnes det noe jeg kan gjøre for å ordne dette?

 

Jeg kan emigrere til Windows 2003, web server edition f.eks. tenkte jeg, men da maskinen min IKKE ER KUN server, men til generellt bruk også, så blir det jo masse tweaking fra min side for å få os'et innholdsmessig til å fungere mest mulig som xp. Regner med at IIS 6.0 i web server edition ikke har de samme (tør jeg si idiotiske) begrensningene.

 

Hva med 2000 server?

 

Håper på noen konstruktive svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apache mann! -Apache!
st[an"]Hei.

 

Kjører i skrivende stund Windows XP Proffesional, med IIS v5.1. Bruker ASP sider så jeg er avhengig av IIS. Men idag når noe populært ble lagt på serveren min fikk jeg mitt møte med det som er begrensninger i xp-iis. Søkte litt på forumet og fikk se at XP-iis er begrenset til 5 brukere samtidlig. Dette er uakseptabelt i grunn. Finnes det noe jeg kan gjøre for å ordne dette?

 

Jeg kan emigrere til Windows 2003, web server edition f.eks. tenkte jeg, men da maskinen min IKKE ER KUN server, men til generellt bruk også, så blir det jo masse tweaking fra min side for å få os'et innholdsmessig til å fungere mest mulig som xp. Regner med at IIS 6.0 i web server edition ikke har de samme (tør jeg si idiotiske) begrensningene.

 

Hva med 2000 server?

 

Håper på noen konstruktive svar

 

sorry skulle gjerne ha gjort det, men siden jeg benytter asp så er ikke det så lett, såvidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...