Gå til innhold

Finner ikke Kameraet


Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem her. Sitter og skal laste over en film til PCn. Men Pcn finner ikke kameraet. Jeg trur jeg veit hvorfor. Siden Kameraet mitt bruke vhs, og ikke dvddisc, kan det hende jeg ikke får tak i filmen. Men jeg veit at det går. Pappa klarte å gjøre det i det ubevisste men han husker ikke hva han gjorde. Film kameraet vårt bruke Firewire, og den ligner på en usb inngang, men mangle no i hjørnet. Noen som veit hva som er feil, og veit hvordan jeg kan få det til? Jeg bruker et Sony Handycam (Carl Zeiss Vario-Tessar).

 

Takk for all hjelp. Flytt post hvis den er postet feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kanskje lettere hjelp hvis du forklarer nøyaktig hvilke kamera du har, og program du bruker på PC. Det er helt sikkert ikke VHS (veldig gammelt) dersom det er Firewire på kamera. Det er vel helst Digital8 (kassett på størrelse med lydkassett) eller DV (ca halvparten). Sett kamera på Avspilling.

Lenke til kommentar

HC42 er et vanlig DV-kamera ja. Jeg kjenner ikke Picture Package, det er kanskje et videoprogram. Har du PC med XP eller Vista, har du vel også Windows MovieMaker, og kan bruke det. Og du er sikker på at du virkelig har Firewirekabel? Det nytter ikke med USB.

Endret av asoeli
Lenke til kommentar

Det skal dukke opp en inforute med "Digital videoenhet " når kameraet er koblet

til Firewire og slått på.

 

Og faktisk så er kameraet synlig under Min Datamaskin også, det skal stå

"Sony DV-kamera" med bilde av et microkamera ved siden.

 

Det er selvfølgelig ikke tilknyttet noen stasjonsbokstav!

 

Dersom dette ikke skjer, prøv med en annen datamaskin.

 

Jeg har et Sony HC96 som er i samme familie som trådstarters.

 

Ellers skader det jo ikke å lese dok. som følger kameraet,

alt skal stå der.

Lenke til kommentar

Maskinen gir et "pling" men jeg får ikke opp "bobblen" i meny linjen. Vi har ikke andre PCer i huset som kan bruke firewire. Jeg trur problemet er at PCn ikke finner kameraet, og nei. Den ligger ikke i min datamaskin, jeg har også de nyseste driverne. Jeg skal se om jeg får tak i en nabo ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...