Gå til innhold

Problemer med spill på Vista


Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny pc i dag med vista på.

 

5 åringen sitter spent og venter på at alt skal installeres slik at han endelig kan få lov til å spille det etterlengtede Biler spillet.

 

Alt går bra, intalleringen fullføres, men vi er ikke i stand til å finne spill-ikonet for å starte spillet.

 

Har gått gjennom alle filene på c: der hvor spillet er installert, men ikke tale om vi finner ikonet.

 

Vi har søkt etter biler.exe, etter cars.exe men ingenting fungerer....

 

Samboeren min mener å huske at han måtte installere en patch for å få det til å virke på den gamle pcen som har XP, men vi klarer ikke å finne noe på nettet.

 

Noen som vet hva vi kan gjøre?

 

Prøvde å avinstallere og installere på nytt, men samme problem oppstod.

 

5 åringen har vært tålmodig nå siden han fikk spillet og det ikke fungerte skikkelig på pcen vår. har så vondt av han...Rattet og pedalene står klart men ikonet finnes ikke....

 

 

HJELP!

 

Takknemlig for alle tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett under her, har gått på noe som heter spill utforsker eller noe sånt, men ingenting. Søkte i mappa blandt 7 filer i ren desperasjon i tilfellet den lå skjult.

 

 

J******* vista, visste vi ikke skulle ha det OS men hvilket valg har man?

 

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Lenke til kommentar

Gå på start -> Kontrollpanel -> Programmer og funksjoner(?) (Programs and features på min vista installasjon)

 

Hvis biler ligger i lista der, så velg avinstaller og deretter installer på nytt. Høres ut som det ikke er installert korrekt.

 

Prøv å installere på nytt. Da velger du en spesifikk lokasjon å lagre filene på, sånn at du finner det igjen.

Lenke til kommentar
Har sett under her, har gått på noe som heter spill utforsker eller noe sånt, men ingenting. Søkte i mappa blandt 7 filer i ren desperasjon i tilfellet den lå skjult.

 

 

J******* vista, visste vi ikke skulle ha det OS men hvilket valg har man?

 

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

 

 

Klarer du ikke installere et spill, er det neppe Vista som er problemet. Vista er forøvrig mye bedre nå enn XP noen gang kommer til å bli. Å komme med en slik kommentar viser bare at du ikke vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke installere et spill, er det neppe Vista som er problemet. Vista er forøvrig mye bedre nå enn XP noen gang kommer til å bli. Å komme med en slik kommentar viser bare at du ikke vet hva du snakker om.

 

har installert mange spill, men har aldri hatt slike problemer.

Har ikke påstått at jeg har peiling på OS, men jeg må få lov til å si at jeg personlig ikke liker vista. At jeg blir frustrert over at det ikke fungerer og lar noen gloser komme ut her, trenger vel ikke å eksludere meg for å spørre om hjelp.

Er ikke sur, prøver bare å komme med en forklaring.

 

Vet om mange som ikke liker vista, og hadde jeg hatt valget skulle jeg gjerne hatt XP igjen.

 

Spillet har installert seg under samme programfil mappe som et annet spill som fungerer, men jeg klarer ikke å finne .exe filen.

 

klarer heller ikke å finne .exe når jeg blar meg igjennom cd-en, har prøvd å søke, men nei.

 

Er det mulig at spillet er så gammelt at det ikke går ann å installere det på Vista?

På minumunskravene står det minimum Windows 2000/XP

Lenke til kommentar
Sikker på at det er installert i det hele tatt? Sjekk under "legg til/Fjern programmer" på min datamaskin. Se om det er i lista over programmer.

 

finner mappen under c: men ikke i legg til/fjern programmer.

 

Kan det ha noe med at OS er 64 bit Vista?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje et teit spm(råd)

Hva med å installere det på nytt og være litt obs evt skrive inn hvor på HDD du vil ha spillet installert? Da er du hvertfall sikker på hvor på pcen det er installert.

 

Når du sier at du ikke finner det i "legg til/fjern muligheten" så vil jeg anta at spillet ikke ble installert rett eller feil under installasjonen.

 

Tror også at uansett om det ikke er ment eller det kan kjøres på Vista så skulle det værtfall bli installert og deretter ville du fått opp en eller annen feilmelding.

 

Edit:

Regner med du har tatt på at filnavn blir vist med extendtion eller hva det heter. Slik at *.exe - *.jpg vises i filnavnet?

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...