Gå til innhold

Nytt anlegg til kjeller


Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg skulle ha nytt anlegg til kjellern, tenkte og bruke rundt 5000 til sammen. Det skal brukes til film, ps3 spilling og musikk(vors). Med tanke på at det skal bli brukt til spilling og film er jo et hjemmekinoanlegg med 5.1 eller 7.1 det beste, men får du noen til rundt 5000 som klarer og spille litt høyt og bra når man da skal ha vorspiel? Eller bør jeg kjøpe to ordentlig gode høytalere og en forsterker? Veldig lite erfaring på det her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg god erfaring med å gå for to gode høyttalere og en god forsterker og dårlig erfaring med å kjøpe et "sound in a box"-anlegg til tilsvarende pris.

 

Er planen å bruke 5000 kr nå og så aldri bygge ut anlegget, eller har du noen umidelbare framtidsplaner? Jeg tenker at dersom jeg ønsket å bygge videre på dette senere så er det greit begynne med en god forsterker/receiver og så bruke resten på to høyttalere. Dersom jeg hadde tenkt å kjøpe nå og bare la det være sånn og kjøpe helt fra scratch nestegang ville jeg gått for en mer balansert kombinasjon av høyttalere og forsterker/receiver.

 

Så hva er planen? :)

 

 

EDIT:

Personlig ville jeg gått for en Yamaha RX-V663 til 4500 kr og kjøpt meg et par brukte klassikere inntil videre. Fra Dali i klassen rundt 1000 kr brukt kan jeg nevne Dali 505 og 606. Andre produsenter har tilsvarende som bør prøves, Daliene er eksempler fordi det er dem jeg kjenner best.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Skjønner. Jeg har som sagt ingen god erfaring med plug-and-play pakkeløsninger ala Elkjøp, men har til gjengjeld bare hatt Elkjøpanlegg til 3500-4000 kr på det meste. Over det mener jeg personlig at løskomponentsett gir meg mye mer.

 

Mange av plug-and-play anleggene er veldig tilrettelagt for film og har under middels gjengivelse av musikk (baserer dette på min erfaring med anlegg fra Philips, LG og et billigere Pioneer-anlegg), men kanskje noen her har erfaring med slike anlegg som er gode allroundere? :)

 

EDIT:

Løskomponent surround til 5000 kr er jo også et alternativ, ala dette.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...