Gå til innhold

Vannkjøling til en billig penge.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er kansje et litt utgått tema, men det kommer jo stadig nye komplette vannkjølings-sett.

Jeg har et budsjett på rundt 2000-2500,- :-? foreløpig, pluss på en tusing hvis jeg venter en måned.

 

Hva bør jeg gjøre?

Har kikka litt på asetek sitt "WaterChill" sett, som er billig og ser greit ut.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=AS03L3002

Har også kikka på Swiftech sitt sett, som er grei i pris og ser litt bedre ut.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=H208500A

 

Hva synes dere :shrug: Det skal brukes til og kjøle ned denne maskinen foreløpig (se signatur). Og en XP1700+/XP2600+ i fremtiden :woot:

Jeg skal også ha chipsett og gfx kjøling med tiden (med tanke på pumpa).

 

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Swiftech !

Mye bedre enn waterchil..........

Sikkert mange som er engie her  :yes:

 

Hvordan er Swiftech`en i forhold til det man kan få for 2500,- når man setter sammen selv? Har lite peiling på dette området :oops: det er jo en enorm forskjell fra og kjøpe pakke til og sette sammen maskinen selv :wink:

Lenke til kommentar

Som du sikkert har fått med deg så har Swiftech settet "bare" 80mm radiator og siden du en gang skal bytte CPU til XP2600+ (vil forresten anbefale XP2500+, MEGET overklokkings vennlig) og du skal i tillegg ha kjøling på GFX og Chipsett så kan den radiatoren bli litt liten. Waterchill settet har 120mm radiator og en test som jeg leste så lå dette settet bare 3-4°C over Magnum 390 som er en veldig bra blokk. Swiftech har også bra kjøleblokker og at det følger med Relé-kit er veldig bra. Men om Swiftech settet er bedre enn Waterchill er jeg ikke sikker på siden jeg ikke har prøvd noen av de, men Swiftech settet er nok ikke verd den 1000 lappen den koster mer enn Waterchill. Personlig ville jeg heller gått for å velge komponenter selv.

 

Håpen jeg kunne være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Som du sikkert har fått med deg så har Swiftech settet "bare" 80mm radiator og siden du en gang skal bytte CPU til XP2600+ (vil forresten anbefale XP2500+, MEGET overklokkings vennlig) og du skal i tillegg ha kjøling på GFX og Chipsett så kan den radiatoren bli litt liten. Waterchill settet har 120mm radiator og en test som jeg leste så lå dette settet bare 3-4°C over Magnum 390 som er en veldig bra blokk. Swiftech har også bra kjøleblokker og at det følger med Relé-kit er veldig bra. Men om Swiftech settet er bedre enn Waterchill er jeg ikke sikker på siden jeg ikke har prøvd noen av de, men Swiftech settet er nok ikke verd den 1000 lappen den koster mer enn Waterchill. Personlig ville jeg heller gått for å velge komponenter selv.  

 

Håpen jeg kunne være til hjelp  :)

 

Hvilke komponenter hadde du valgt da, til ca. 2000-2500,- :shrug:

Takk for hjelp ;)

Lenke til kommentar

Airplex EVO 240 485,-

Swiftech CPU-blokk 595,-

Maxi-jet pumpe ca 500,-

Slange 3m ca 60,-

AC-vanntank 395,-

Totalt 2035,-

 

Dette var priser fra Microplex.no men de selger ikke Maxi-jet pumper. Søk litt på forumet så finner du ut hvor de selges (har ikke URL i hodet til hvor de selges).

 

Edit: I tillegg trenger du jo 1 eller 2 120mm vifter

Lenke til kommentar

Er uenig ja.

 

Magnum / Max Perf / Eheim combo fra 3dfxcool vil være bedre enn den der til ca samme pris. Ellers så er jo Waterchill til kun 1400kr også et meget bra alternativ som yter godt.. Husk at phoen|x sitt forslag mangler slangeklemmer og vifte®. Da ender det totalt på kanskje 2400kr som jo er vesentlig dyrere uten at det nødvendigvis er så veldig mye bedre.

 

Waterchill yter veldig bra, svakeste ledd er uten tvil radiatoren. Nå det komplette settet koster 1400kr så kan du jo faktisk kjøpe en ekstra radiator uten at WC løsningen blir dyrere.

 

3dfxcool selger Waterchill til 1800kr og det må kalles et ok/fint kjøp. Nå som Microplex har kutta prisen til 1400kr så er det et knallkjøp :)

Lenke til kommentar
Er uenig ja.

 

Magnum / Max Perf / Eheim combo fra 3dfxcool vil være bedre enn den der til ca samme pris. Ellers så er jo Waterchill til kun 1400kr også et meget bra alternativ som yter godt.. Husk at phoen|x sitt forslag mangler slangeklemmer og vifte®. Da ender det totalt på kanskje 2400kr som jo er vesentlig dyrere uten at det nødvendigvis er så veldig mye bedre.

 

Waterchill yter veldig bra, svakeste ledd er uten tvil radiatoren. Nå det komplette settet koster 1400kr så kan du jo faktisk kjøpe en ekstra radiator uten at WC løsningen blir dyrere.

 

3dfxcool selger Waterchill til 1800kr og det må kalles et ok/fint kjøp. Nå som Microplex har kutta prisen til 1400kr så er det et knallkjøp :)

 

Det stemmer nok at Magnum ville vært ei bedre blokk å bruke, men nå tok jeg utgangs pungt i hva de solgte på Microplex. Kjøpe Waterchill og bytte ut radiatoren ville vært en fin idé for den er jo det svakeste leddet. Jeg er uening i å bruke Eheim pumpe da jeg har hatt dårlig erfaring med denne, jeg synes den BRÅKER :evil: Skal snart kjøpe Maxi-jet pumpe siden Skrue roser den opp i sky.

Lenke til kommentar
Airplex EVO 240       485,-  

Swiftech CPU-blokk  595,-

Maxi-jet pumpe   ca 500,-

Slange 3m          ca   60,-

AC-vanntank           395,-

Totalt                    2035,-

 

Dette var priser fra Microplex.no men de selger ikke Maxi-jet pumper. Søk litt på forumet så finner du ut hvor de selges (har ikke URL i hodet til hvor de selges).

 

Edit: I tillegg trenger du jo 1 eller 2 120mm vifter

 

Får de på netconnection

Lenke til kommentar
jeg kjøpte waterchill på tg, og er veldi fornøyd.cpu tempen ligger på 23c, og det er etter overklokking! så det settet er å anbefale

Det kan ikke stemme! Med mindre du har en virkelig svak CPU. Eller at det er skrekkelig kaldt der PC*n står.

 

stemmer det, bruker mbm5 og har målt med temometer.har 1 vifte som blåser på nb.har forresten xp1800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...