Gå til innhold

Kjølepasta på amd cpu


larsos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig! :) Men når det er sagt; jeg pleier ofte å smøre på et relativt tynt lag med et barberblad. Andre bruker kredittkort osv..

 

Setter så på kjøleren og presser lett ned, vrikker litt på den. Så tar jeg den av igjen. Da vil du se om mengden AS var tilstrekkelig. Det bør være et firkantet merke på kjøleribba, men jeg har mange ganger opplevd det motsatte. Selv om folk anbefaler et ultratynt lag AS, så vil jeg si; bedre med litt for mye enn litt for lite. Sitter kjøleren godt vil overflødig AS uansett bli presset vekk..

 

Lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig! :) Men når det er sagt; jeg pleier ofte å smøre på et relativt tynt lag med et barberblad. Andre bruker kredittkort osv..

 

Setter så på kjøleren og presser lett ned, vrikker litt på den. Så tar jeg den av igjen. Da vil du se om mengden AS var tilstrekkelig. Det bør være et firkantet merke på kjøleribba, men jeg har mange ganger opplevd det motsatte. Selv om folk anbefaler et ultratynt lag AS, så vil jeg si; bedre med litt for mye enn litt for lite. Sitter kjøleren godt vil overflødig AS uansett bli presset vekk..

 

Lykke til i alle fall! :)

 

Forutsatt to plane flater og at det er smurt goop som dekker hele kontaktflaten, hvordan kan man ha for lite goop?

Lenke til kommentar
Selv om folk anbefaler et ultratynt lag AS, så vil jeg si; bedre med litt for mye enn litt for lite. Sitter kjøleren godt vil overflødig AS uansett bli presset vekk..

Tviler på at du klarer å presse vekk et syyltynt lag med AS. Du har nok presset i stykker prosessoren før den tid. Det skal være et helt tynt lag, hvis det er for tykt vil det fungere som isolering, altså mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Forutsatt to plane flater og at det er smurt goop som dekker hele kontaktflaten, hvordan kan man ha for lite goop?

Godt poeng. Men jeg har altså erfart et par ganger at laget med AS ikke var godt nok. Om dette skyldes ujevnheter eller skjeiv montering vites ikke.. Men jeg skal prøve med tynnere lag neste gang! :)

 

RikkyRally, hvorfor skal det være så vanskelig å presse vekk AS? Det er jo veldig mykt. Trenger ikke så mye press (men det er bare min teori..)

Lenke til kommentar
Forutsatt to plane flater og at det er smurt goop som dekker hele kontaktflaten, hvordan kan man ha for lite goop?

Godt poeng. Men jeg har altså erfart et par ganger at laget med AS ikke var godt nok. Om dette skyldes ujevnheter eller skjeiv montering vites ikke.. Men jeg skal prøve med tynnere lag neste gang! :)

 

RikkyRally, hvorfor skal det være så vanskelig å presse vekk AS? Det er jo veldig mykt. Trenger ikke så mye press (men det er bare min teori..)

 

Ta to plane, ikke asorberende plater og legg litt vann på den ene platen. Trykk den andre med og la vannet renne av. Løft opp den ene platen.

 

Nå kommer spørsmålet: Er begge flatene tørre nå?

 

Jo mindre vann på flatene, jo mindre vann ligger igjen mellom flatene etter "pressing".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...