snakkesss Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hvilke av disse kjølerene er best? Hva har folk best erfaringer med? Cooler Master v8 eller Noctua NH-U12P Hvilken er lettest å montere? Hva trenger man til dem forskjellige? Endret 10. mars 2009 av snakzz Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Cooler Master V8 var jævlig stilig, tenkte å kjøpe Noctua selv.. Men nå er jeg ikke sikker får vente å se hva folket her sier Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Var på samme tanke, men har lest så masse bra om Cooler Master V8. Er denne mye vanskeligere å feste feks? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Var på samme tanke, men har lest så masse bra om Cooler Master V8. Er denne mye vanskeligere å feste feks? Den må da være det? Man må jo kjøpe noe extra står det på siden med rød SKRIFT! Fant ikke det man trengte jeg da, bare noe lignende med et litt anderledels navn Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Du finner tingen under på komplett. Som tilbehør. Men andre folk der ute som har peiling? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Vet at det er noe lignende der, men den heter vell ikek akkurat det samme som det komplett sa vi skull ha? Men det har vell ikke noe å si Funker den med Intels i7 prosessorer? Endret 10. mars 2009 av atriC Lenke til kommentar
joggi_619 Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Du må vite hvilken sokkel du har på hovedkortet dit for å vite hvilken du skal ha. Funker den med Intels i7 prosessorer? Ja, det gjør begge siden det er til socket 1366 som er eneste i7 socket. Edit: Forresten så hadde jeg også tenkt å bestille en slik Noctua, men får følge med i denne tråden når en slags konklusjon før jeg kjøper den selv. Endret 10. mars 2009 av joggi_619 Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Ingen som har noen erfaringer med dem? Hvordan de er å montere? Hvordan de fungerer? Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Har 2 forskjellige Noctua'er og er veldig fornøyd med begge. Du må ut med hk for å montere bunn feste, ellers er det ganske greit å montere. Den V8 saken ser veldig stor ut, du må vurdere om det er plass rundt cpu socket og minne slotene, kan være den dekker over første minneslot osv. Jeg gikk ned 20c idle på min xeon 3210 (rev b3, som er varm) med å bytte til en Noctua 9cm og støynivået gikk godt ned og. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Asus p6T Deluxe V2 Er hovedkortet jeg skal bruke Lenke til kommentar
pheelfresh Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg har en Noctua NH-U12P på min Core i7 920, på et P6T Deluxe hovedkort. Monteringen var grei nok (selv for en førstegangsbygger som meg). Spesielt da jeg slapp å ta ut noe hovedkort iom. at jeg bygget ny pc. Du får også med 2 stk. fantastisk gode vifter (meget stillegående) og en av markedets beste kjølepastaer. Idle temp for meg ligger på mellom 34 og 37 grader i et Antec P182 kabinett (romtemp: 22-23 grader) med i7 920 klokket til 3.2 GHz. Prosessoren kjøles raskt ned etter tung load også. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Skal bestille samme prosessor og hovedkort som deg pheel fresh MEn passer den V8 på dette? OG blir det lite plass forden i mitt antec 1200 kabiett`? Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 atriC ja det passer. Må man ta ut hovedkort for å feste begge to? Eller er det bare i Noctuna det er tilfelle? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 11. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2009 Du må nok ut med HK, både på Noctua og CM. Med mindre du har et kabinett som er laget med tanke på å slippe dette, dvs. et hull bak CPU på veggen HK sitter. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Hvilken er "lettest" å montere? Eller kan skape minst problemer? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Begge er nok temmelig like med tanke på montering, men ytelsesmessig er nok noctuaen et hode foran. Hvis du er bekymret for montering og at det er vanskelig burde du få noen andre til å gjøre det, men det er simpelt å sette på sånne. Bare å skru noen skruer stort sett. Kjølepastaen er det "vanskelige" uten at det er noe vanskelig. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Takker for gode svar:) syns i testene jeg hadde lest at V8eren kom litt forran, men om folk her har andre erfaringer så Lenke til kommentar
joggi_619 Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Hvilken er "lettest" å montere? Eller kan skape minst problemer? "Installation Hardware: More Complicated than Necessary" står i et review jeg har foran meg om v8, men jeg vet ikke om det er noe mer komplisert enn Noctua Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 V8 er visstnok også gigantisk, så dette må tas med i beregningen. Noctua kom nest best ut på den testen jeg fikk med meg, med 2-3 grader over V8. Lenke til kommentar
Vegard999 Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Skal kjøpe Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå