Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær, melding er ikke der.


Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei.

 

Er 13 dager og 22,50 timer mye? Ca. halvparten står det sykdom, men resten er uten. Skjønner ikke hvorfor, har jo sendt melding til lærer hver gang og forklart at det er sykdom og at jeg ved enkelt timer har dratt hjem ved sykdom.

 

Hva skal jeg gjøre, er det viktig å gi beskjed om dette? Vet selv at alle mine fravær er av sykdomsmessige grunner, og at jeg aldri har skulket uten gyldig grunn.

 

Gjelder hittil i vg1.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det er veldig mye. Men hadde du legeerklæring på halvparten av fraværet?

 

Har det, men det er slik at man sender en sms når man er syk, og oppgir hva som er problemet. Dette har jeg gjort, men så har det alikevel ikke blitt registrert annet enn fraværet uten melding.

Lenke til kommentar
Det er veldig mye. Men hadde du legeerklæring på halvparten av fraværet?

 

Har det, men det er slik at man sender en sms når man er syk, og oppgir hva som er problemet. Dette har jeg gjort, men så har det alikevel ikke blitt registrert annet enn fraværet uten melding.

 

Hva slags opplegg er det her? Du kan jo ikke bare sende en melding om at du er syk, og så er det ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Det er veldig mye. Men hadde du legeerklæring på halvparten av fraværet?

 

Har det, men det er slik at man sender en sms når man er syk, og oppgir hva som er problemet. Dette har jeg gjort, men så har det alikevel ikke blitt registrert annet enn fraværet uten melding.

 

Hva slags opplegg er det her? Du kan jo ikke bare sende en melding om at du er syk, og så er det ok.

 

Uhm, jo. Du gir beskjed til læreren den dagen du er syk, og oppgir grunn. Er slik dem gjør det på vgs her. Tok det forresten opp, læreren i det faget skulle snakke med kontaktlærer. Personen hadde nemlig ikke fått vite det av kontakt læreren.

 

Ser ut som det skal ordne seg, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Det er veldig mye. Men hadde du legeerklæring på halvparten av fraværet?

 

Har det, men det er slik at man sender en sms når man er syk, og oppgir hva som er problemet. Dette har jeg gjort, men så har det alikevel ikke blitt registrert annet enn fraværet uten melding.

 

Hva slags opplegg er det her? Du kan jo ikke bare sende en melding om at du er syk, og så er det ok.

 

Uhm, jo. Du gir beskjed til læreren den dagen du er syk, og oppgir grunn. Er slik dem gjør det på vgs her. Tok det forresten opp, læreren i det faget skulle snakke med kontaktlærer. Personen hadde nemlig ikke fått vite det av kontakt læreren.

 

Ser ut som det skal ordne seg, takk for hjelpen :)

 

Hvordan vil det se ut på vitnemålet? Strykes det er det jo tåpelig.

Lenke til kommentar

står det ikke bare "fravær" da.

 

hvis du ser på bildet under så ser du hva som står ved fravær.

er du borte, så er det fravær, enkelt og greit, uvahengig av om det er begrunnet eller ikke.

sykemelding kan leveres ved siden av vitnemålet for å forklare en del av det, men å si at man er syk gir ikke noe forskjell på vitnemålet.

hvorfor man er borte er også likegyldig for de fleste arbeidsgivere ved ansettelse.

 

videregaende-karakterer-norsk.jpg

Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt mye, såfremt du møter til alle prøver og dill.

 

Siden det kan være med en ok grunn mener du? Det forandrer ikke på at det er et veldig høyt fravær.

 

Nei, 400 timer og noen dager er MYE fravær. vi vet ikke hvilke dager han har gått glipp av, så det behøver ikke å være mye han har gått glipp av, egentlig.

Lenke til kommentar
Det er ikke spesielt mye, såfremt du møter til alle prøver og dill.

 

Siden det kan være med en ok grunn mener du? Det forandrer ikke på at det er et veldig høyt fravær.

 

Nei, 400 timer og noen dager er MYE fravær. vi vet ikke hvilke dager han har gått glipp av, så det behøver ikke å være mye han har gått glipp av, egentlig.

 

Jeg mener ikke hvor mye han har gått glipp av, men hvordan det ser ut på vitnemålet. Det er nesten to uker bare i dager, og over 20 timer oppå der igjen.

 

Det her var bare for i år også? Mener jeg endte på rundt fem dager og ca 25 timer fordelt på tre år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...