Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Død maskin. Strømforsyning tatt dagen?


Anbefalte innlegg

Maskinen virket helt fint frem til jeg slo den av i går, men når jeg prøvde å slå den på i morges fikk jeg ingen respons.

 

- Absolutt ingen reaksjon når man trykker på power knapp

- Ingen vifter går på

- Power LED på hovedkort lyser ikke

- Byttet kontakt/strømkabel og sjekket at andre apparater på samme grenutak virker (som de gjør)

- Ingen svarte merker rundt stømkontakter på hovedkortet som indikerer at strømforsyning har dødd i en 'blaze of glory.

 

Jeg bare antar at strømforsyningen har 'sovnet stille inn' (om det er mulig) og at en ny må kjøpes inn? Kan jeg anta at hovedkort etc. fortsatt vil virke ettersom det ikke er noen synlige bevis på at strømforsyning har slått seg veldig vrang. Sistnevnte virker også usansynlig ettersom den ser ut til å ha dødd mens maskinen har vært slått av (men koblet til stømnettet).

 

Noen bedre forslag?

 

Maskinen er en 3+ år gammel AMD X2 3800+, nForce 4 hovedkort, Geforece 8800gt, 2 GB RAM + noen disker. Strømforsyingen kom med kabinettet og er like gammel, 460 W mener jeg å huske (og det er kanskje i underkant av det det burde?)

 

På forhånd takk for respons

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo, PSUer kan også sovne stille inn uten noen grandiost "fyrverkeri", har vært ute for det selv. Se om du kan jumpstarte den, hvis den da ikke snurrer, så er den nok dau som ei sild.

 

Ok, skal prøve den guiden som ligger på forumet. Men denne 'stille' døden forårsaker ikke noe grums med øvrige komponenter som f.eks hovedkort?

Endret av Traktormannen
Lenke til kommentar
Jau, kan skje, men ikke nødvendigvis selvfølgelig. Uheldigvis skjedde det for meg en gang for en stund siden, en Thermaltake-PSU jeg hadde, tok kvelden stille og dro med seg mitt kjære Asus P4C800-E Deluxe i samme slengen. :(

 

Hmf, ikke noe hell med jumpstarting = kjøpe ny psu. Er vel nesten like greit å kjøpe en med 500-600 (kvalitets) Watt gitt at hovedkortet også muligens har tatt dagen. Hvis så, blir det nytt (og mer kraftkrevende)hovedkort+cpu+ram i tillegg.. antar man ikke får tak i nye s939 hovedkort uten at det koster skjorten og vel så det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...