Gå til innhold

LØST: Grønnskjær på avspilling av film


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

På min bærbare PC ble det plutselig grønnskjær på filmer jeg spiller av. Dette gjelder både mpg og avi.

har forsøkt mplayer, vlc, powerdvd og den gamle microsoft calssic.

 

Har oppdatert divere på skjermkort uten nytte, har nedgradert drivere til ingen nytte.

 

Edit: har nå lastet ned kodek lite og installert, men det hjelper ikke, fortsatt grønt bilde på film. Vanlig foto er OK.

 

 

Noen som har svar?

 

Er litt desperat....

 

LØST:

Jeg googlet litt (egentilg mye) og fant en som hadde problemer med nvida, han hadde stilt litt på kontrollpanelet. se http://hivearchive.com/2006/06/25/strange-...video-playback/

 

Jeg tenkte at jeg kan gjøre noe slikt også, selv om jeg har intel mobile, nå har ikke min bærbar pc så mye å stille inn på i kontrollpanel. Og i tillegg har jeg bootet PC ca 15 ganger så jeg regnet med at tin gvar ok. Men jeg gikk inn, lagde nytt skjema helt likt det jeg har -> valg av oppløsning og fargedybde og satte det til default. Skal si det gjorde susen... nå er det bare Hulken som er grønn!

 

Nå får jeg vel oppgradere til siste driver, den jeg har er en eldre da jeg har nedgradert til driver jeg viste hadde fungert før, nå fungerer den og da fungerer vel den nye også siden det virker som en "hick up" fra systemet... 7 timer i dass for å si det enklet.

 

Håper at dette kan hjelpe noen litt raskere neste gang!

 

 

 

LoA

Endret av LittOmAlt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...