Gå til innhold

bk: lek med lys: akt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan da ingenting om lys osv, men her er mine tanker om bildet.

 

Liker lyset på ryggen og rumpa, det passet bra.

Likte ikke venstre armen, av en eller annengrunn gir den meg inntrykket av at hun har stor mage, fikk den bare ikke til og passe.

Lenke til kommentar
Kan da ingenting om lys osv, men her er mine tanker om bildet.

 

Liker lyset på ryggen og rumpa, det passet bra.

Likte ikke venstre armen, av en eller annengrunn gir den meg inntrykket av at hun har stor mage, fikk den bare ikke til og passe.

 

hvordan har du villet plassert denne? Uten å vise alt formye av kroppen! Tar gjerne imot ideer.

Lenke til kommentar

Veldig pent aktfoto. Det er ikke er perfekt for å si det slik, det er noe som skurrer, men jeg vet ikke hva jeg hadde gjort for å få det annerledes, enn om jeg hadde gjort noe.

 

Alltid morsomt å se aktfoto som får til å presentere en naken kjerring på en slik måte at det er noenlunde worksafe, samt at det ikke krysser grensen og blir litt 'slutty'. Jeg er kansje litt vågal som bruker disse ordene, men det var faktisk 'estetisk pent'.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Som sagt; lyset på rumpa er for mye til siden, burde vært lengre bak. Da ville hun med engang fått smalere rumpe, og penere highlights der.

usikker på om jeg i hele tatt synes lyset som treffer forfra er nødvendig; det eneste det lyser opp nå er jo en pupp og ytterkanten av en hånd (og den har jo ikke spesielt estetiske former? og det blir litt mye pupp, om du skjønner) Evt. løftet / flyttet hånden så vi hadde fått litt mere kurver på framsiden også =)

 

Men for all del; ikke dårlig nei. Fin kurve i ryggen, fine S/H toner og lyset i ansiktet liker jeg veldig godt, blir mørkt, men ikke grumsete osv. Skikkelig problemer med ting som skal være så mørke på filer fra 1den min oO Men fint at vi sre konturene av hele ansiktet, til og med skimter litt øyne der innee =)

Lenke til kommentar

Akt er noe av det vanskeligste som finnes å kommentere syns jeg. Ikke noen grunn til å gå inn på hvorfor her.

 

Men jeg skal altså gjøre et ærlig forsøk på å beskrive min opplevelse av bildet.

 

Blikket faller direkte på korsrygg og rumpe. Kanskje fordi jeg er rumpefiksert ;) men og fordi lys og linjer trekker oppmerksomhet. Diagonalen som linja danner drar blikket videre opp mot motsatt hjørne. Stopper ved brystet fordi det ikke finner mer og se på, glir ned igjen pga lysintensiten i hjørnet. Skurldrene trekker blikket opp. Men derfinner det desverre ikke flere linjer, det flakker litt rundt ansikt og nakkegrop, så tilbake til skuldrene, og så ned igjen til startpunktet.

 

Med unntak av øynene, vil jeg si at bildet er estetisk vakkert, pga delikat belysning av delikat jente i delikat positur. Øynene virker ødelagt i etterbehandling.

 

Bildets styrke, men også dets svakhet ligger i kombinasjonen lys og beskjæring. Den gjør at hele bildet bæres av en forholdsvis kort linje, og et sterk fokuspunkt.

Styrken til fokuspunktet ligger nok noe i min rumpefiksering, (ærlig er jeg, det skal jeg ha :) ) men det forklarer ikke alt.

 

Jeg får lyst til å spørre deg hvor bevist dette er fra din side. Altså det at du betoner denne diagonalen (eller disse diagonalene, for det er flere paralelle) så sterkt gjennom lys og beskjæring.

Lenke til kommentar

som sagt, er bildet fra mitt første forsøk på akt fotografering..

 

Lys ble selsvagt planlagt i forhold til hvordan jeg ville lyse opp de linjene jeg ønsket (rygg, rumpe, hår. samt hennes fordel)...

 

Jeg prøvde smalere lys også (plassering).. men likte ikke resultatet. Men jeg brukte en octabox, så spørs om det blir bedre når jeg prøver med strip light istedet.

 

Syns ikke bakenden hennes ser så stor ut jeg :), jeg prøver å se til de gamle mesterne som viste kvinnene som de var.

Lenke til kommentar
Syns ikke bakenden hennes ser så stor ut jeg :), jeg prøver å se til de gamle mesterne som viste kvinnene som de var.
Undertegnede har overhodet ikke sagt et ord om modellens bakdel som sådan, og har på ingen måte antyda noe som helt ufordelsaktig med den ;)

 

nbmofo sin kommentar om blikket gjør meg bevisst at bildet er uballansert. Om blikkretningen hennes hadde vært retta mer framover, og mindre mot oss, ville det ha gjort bildet mindre høyretungt. Det ville trolig endra mye av min opplevelse (på godt og ondt ;) )

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Syns ikke bakenden hennes ser så stor ut jeg :), jeg prøver å se til de gamle mesterne som viste kvinnene som de var.

 

Den er ikkje det heller, men feks om du hadde hatt highlights bare på høyre siden av hennes kropp ca, og ikke får med hele bredden av korsryggen så ville hun fått litt mindre firkant form der, og litt mere kurve som hadde blitt en fortsettelse av den rygg svaien lager =D

Lenke til kommentar

Liker bildet veldig godt, men for å være konstruktiv vil jeg si jeg ville likt at jenta var litt mer anonym. Øyekontakten gir henne for mye personlighet, hennes ansiktsuttrykk gir henne liksom en backstory fordi hun ser bekymret ut. Dette er bare ikke hva jeg tror er vanlig i sjangeren, i could be wrong.

 

Ellers så kunne du fått mye mer ut av lyset ved fått ett hardere lys, jenta har obviously ingenting å gjemme så jeg tror ett hardt lys ville være mer "spennende" nå syns at jeg ser litt hudretusj-ish hud, det lyset er også lettere å få med våt hud. (babyolje.)

 

Men hva vet jeg, dette er en sjanger jeg ikke ennå har prøvd meg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...