plakatmannen Skrevet 9. mars 2009 Skrevet 9. mars 2009 Hei! Jeg går på Media og Kommunikasjon, og skal nå lage et radioprogram om spill og ungdom. Jeg har fått rollen som programleder. Siden temaet er "Spill og Ungdom" er det jo selvsagt at vi må ha med en del spillmusikk. Med spillmusikk tenker jeg melodier som er lett å kjenne igjen, som Mario-melodien og lignende. Noen ideer? I tillegg vil jeg spørre om hva dere ville hatt med i et slikt program? Målgruppa blir 15-30 år. Vi skal ha med spillnyheter, intervju med spillende ungdom (typisk avhengige WoW-spillere osv.) og folk som er mot spill. Vi tenker også å ha litt om hvordan spill kan påvirke barn og unge. Fyr på med ideer. Vi setter pris på alt
Villa_Sempre Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Kult Søk på Skymarshall Arts på www.google.com og gå inn på hjemmesida deres. De har laget masse techno remixer og slikt av gamle nintendo sanger. Det er en norsk gruppe som også lager engelske sanger.
plakatmannen Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Skrevet 14. mars 2009 Takk. Sendinga er på tirsdag, så vi har allerede det meste i boks nå, men skal se på dem også.
Dracoknight Skrevet 14. mars 2009 Skrevet 14. mars 2009 Hmmm, høres ut som noe jeg driver med sjøl på fritia med en engelsk side... Personlig har jeg en haug med spillmusikk om du er intresert... Uansett: i mitt show drar jeg inn spille jeg sjøl liker, og så introduserer jeg "off-stream" spill som ikke har mye oppmerksomhet blandt spillere, og så kan du dra inn spill nyheter og tester og personlige erfaringer... og forresten der jeg driver: http://www.gamingradio.net/ Er på lufta 20-23 i kveld ( hver lørdag )så kan du kanskje høre etter og se om det er noe å ta med sjøl... ?
Landeplagen Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Hva passer bedre enn remixer av spill-låter? Masse her (C64) og her (Alle formater).
plakatmannen Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Skrevet 17. mars 2009 (endret) Sendingen er sendt, og resultatet ble bra, tror jeg. Hadde funnet noe på OCRemix (Tetris remix f.eks.) Takk for alle tips. Endret 17. mars 2009 av plakatmannen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå