Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import fra Sverige

kml

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å importere brukt fra sverige lønner seg ikke i det hele tatt.

Å importere bilen du nevner der vil koste ca 89 700kr totalt, dvs 32 000 for bilen og 57700 for import.

vekt: 1713kg

hk: 115

motorvolum: 1984 cm3

Alder: 12 år.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Vet ikke om dette er ubetinget korrekt. Regnet litt på det i fjor sommer, fant da biler på bytbil.com med avdragbar moms, og kom, med avgifter, 5-15 % under tilsvarende norske biler. Kjøpte norsk likevel, pga garanti og reklamasjonsrett.

Skrevet

Da vil jeg påstå at du har funnet et fint unntak :)

Men jeg har enda til gode å finne noe som lønner seg, i hvert fall ikke i klassene under 70 000.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Jeg så mer på 200'-250' klassen (ferdig i Norge).

Skrevet
Vet ikke om dette er ubetinget korrekt. Regnet litt på det i fjor sommer, fant da biler på bytbil.com med avdragbar moms, og kom, med avgifter, 5-15 % under tilsvarende norske biler. Kjøpte norsk likevel, pga garanti og reklamasjonsrett.

En kamerat gjorde akkurat det samme som deg, fant en 2. generasjon Avensis som hadde vært leasingbil (momsfradrag), den ville vært markert billigere enn norske biler. Endte med å droppe handelen da forhandlerens garanti kun gjaldt så lenge bilen sto på svenske skilt.

Skrevet

En 2-4 år gammel svensk bil med fradragsberettiget moms får man med dagens kronekurs enkelt billigere enn tilsvarende på finn.no. I tillegg sparer man omregistreringsavgiften.

Skrevet
Da vil jeg påstå at du har funnet et fint unntak :)

Men jeg har enda til gode å finne noe som lønner seg, i hvert fall ikke i klassene under 70 000.

Det siste du sa der var ei viktig presisering! Pr no kan du lett finne bilar i Sverige som får en importpris som kan vere på nærmare 100 000 under norsk pris. Men då snakkar vi bilar som kostar rundt 500 000 her til lands. Sjøl skal eg til Sverige og hente bil til veka. Denne får eg inn for 200 000 mot en norsk pris på 250 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...