Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en gaming laptop, men jeg har ikke så altfor god greie på PC-.-

Forventer at den skal kunne kjøra Age of Conan på høg grafikk uten lagg etc.

Så det jeg vil ha er en ordentlig gaming PC da.

Budsjettet mitt er på 10-15000-,

 

 

 

Noen som har noen forslag til en PC som fyller mine behov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hvis du skal ha en rå gaming bærbar bør du ta en titt på Asus G50V P8600 https://prisguiden.no/product.php?productId=105402 Til 12500kr

 

Eller en asus g71 https://prisguiden.no/product.php?productId=101656

Den koster jo endel mer da.

 

Hvis ikke du er opptatt av design så er multicom sine maskiner særdeles bra, her kan man konfigurere som man vil selv. eks http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0

Lenke til kommentar

Det er så absolutt IKKE det beste skjermkortet. Ville heller satset på en PC fra Multicom som kan konfigureres med NVIDIA GeForce GTX 280M, som er det beste skjermkortet. Ventes på lager innen slutten av mars, og vil tro at det er verdt å vente på. Prisen blir nok en del høyere enn ditt budsjett, men en ordentlig gaming-laptop får du ikke til 10-15 tusen.

 

Ellers så er jeg enig med Are om Asus G50V, da denne har en bruktbart skjermkort og en oppløsning på skjermen som gjør det mulig for laptoppen og faktisk kjøre noen bra spill. Det hjelper nemlig lite med en laptop med bra skjermkort hvis skjermen har en oppløsning på 1920x1200. Pc'n du linka Sjel har 1920x1200 oppløsning, og vil ikke yte i nærheten av hva Asusen vil.

 

De fleste 17" laptoppene har desverre denne oppløsningen som gjør at du gjerne vil ha et kraftig skjermkort, som da igjen koster deg dyrt.

Lenke til kommentar
Det er så absolutt IKKE det beste skjermkortet. Ville heller satset på en PC fra Multicom som kan konfigureres med NVIDIA GeForce GTX 280M, som er det beste skjermkortet. Ventes på lager innen slutten av mars, og vil tro at det er verdt å vente på. Prisen blir nok en del høyere enn ditt budsjett, men en ordentlig gaming-laptop får du ikke til 10-15 tusen.

 

Ellers så er jeg enig med Are om Asus G50V, da denne har en bruktbart skjermkort og en oppløsning på skjermen som gjør det mulig for laptoppen og faktisk kjøre noen bra spill. Det hjelper nemlig lite med en laptop med bra skjermkort hvis skjermen har en oppløsning på 1920x1200. Pc'n du linka Sjel har 1920x1200 oppløsning, og vil ikke yte i nærheten av hva Asusen vil.

 

De fleste 17" laptoppene har desverre denne oppløsningen som gjør at du gjerne vil ha et kraftig skjermkort, som da igjen koster deg dyrt.

 

 

Problemet er at jeg må ha den før TG =D Orker ikke dra med meg den stasjonære, og jeg vil ha en laptop som jeg kan spille på både på TG og på fritiden.. Så Slutten av mars blir litt for sent ;P

Lenke til kommentar

Joda, sikkert grei den. Men som jeg har prøvd å si, høy oppløsning på skjermen går IKKE hånd i hånd med spillytelse.

 

1920*1200 oppløsning så må 2304000 pixler renderes av skjermkortet.

1440*900 oppløsning så må 1296000 pixler renderes av skjermkortet.

 

Ser du poenget mitt her? Det vil bli veldig tungt for den laptoppen å kjøre spill i 1920*1200 oppløsning. Går sikkert fint på lave grafikk-instillinger, men noe særlig mer enn det kan man ikke forvente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...