Gå til innhold

Telenor eller Bluecom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-09-30 20:29, el-loco skrev:

Synes bluecom virker bra, men har ingen førstehåndserfaringer med dem. Telenor derimot er et stort og seriøst firma som alle de 'kule' gutta liker å hate, men lik det eller ei; det funker og de har god oppfølging.


 

Funker, ja... Modem funker også... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-01 03:43, kingkong skrev:

Quote:


On 2001-09-30 20:29, el-loco skrev:

Synes bluecom virker bra, men har ingen førstehåndserfaringer med dem. Telenor derimot er et stort og seriøst firma som alle de 'kule' gutta liker å hate, men lik det eller ei; det funker og de har god oppfølging.


 

Funker, ja... Modem funker også... :wink:

 

Jeg har selv vært bruker av Telenor ADSL 382/128 noen uker, jeg fikk en GJØRDETSELV pakke med modem,splitter og kabler.

 

Løsningen som Telnor bruker er beregnet for å koble en PC/MAC til Internett. Det er fult mulig å benytte ICS gjennom en maskin. Å koble modemet direkte til HUB eller Switch gir routing problemer. Ang sikkerhet kan det være en fordel å bruke en egen maskin til å dele accessen (ICS). Jeg bruker Zonalarm Pro og Norton Internett Security 2001.

 

Problemet til Telenor er at hastigheten ikke er det den bør være jeg får mellom 275-285 nedlasting på en 382 lingje. Telenor har lovet å rette problemet slik at hastigheten blir rundt 340-345.

 

Telenor har 24/7 gratis service telefon.

 

Jeg bestillte fra NextGenTel og Telenor samtidigt. (lenge siden) Så bestemte jeg meg for å ta den som først ringte for å avtale instalasjons dato. Det ble da telenor, jeg fikk telefon på en torsdag og neste tirsdag var ADSL i bruk.

 

Sammen med RasPPPoE under Win2000, ICS fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar

Bruker bluecom egene servere for de sier at jeg kan få ADSL, men telenor sier at jeg ikke kan få det. Sparer jeg noe ved å ha alt hos telenor eller er det likt ved å ha telefon hos telenor og resten hos bluecom..

 

Og en ting til mellom splitteren og modemet blir det vel en 25m. Kan det by på problemer. Er det twista eller vanlig nettverks ledning der...

 

Masse spm. vet det håper på svar da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har telenor adsl og er meget fornøyd. De oppgraderte hastigheten min fra 277 (noe jeg ikke var så veldig fornøyd med) til 326 (som er endel bedre). Dette er da ifølge itavisen.

 

Synes selv at det har vært meget stabilt. Får like ping tider hele tiden av døgnet, like nedlastings hastigheter og lite nedetid.

 

Jeg har da en smc barricade 7008br router som fungerer helt ypperlig. Det er absolutt ikke noe problem å bruke det mot telenor adsl.

 

Men jeg vet da heller ikke så mye om bluecom da, men de ser ganske fine ut etter en kjapp skjekk på sidene de har.

Lenke til kommentar

Valget endte på Telenor, har funnet ut at supporten til telenor egentlig er ganske bra, og etter at de oppgraderte linjene/serverne så har jeg hørt at de leverer de hastighetene de lover, fikk en telefon fra telenor om bekreftelse av min bestilling i dag, har også gått til innkjøp av en SMC router, så detta blir nok kos.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-12 11:47, gekko skrev:

Hvordan har du målt hastighet opp/ned?

Har selv 1024/256 ADSL fra Telenor, og har i snitt

830/230 målt hos DSL Reports

(
)

Spør fordi det kanskje er noe og hente for meg også!


[ Denne Melding var redigert av: gekko på 2001-10-12 11:48 ]


 

Nå spørs det vel hvor seriøst man kan ta den testen der da... Mitt beste resultat på 100Mb (eller noe sånt):

 

Test running..........

** Speed 215(down)/649(up) kbps **

(At least 4 times faster than a 56k modem)

Finish.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk installert en 704/128 linje fra Bluecom i går og så langt har alt vært bra. De var kjappe til å levere, drøye 2 uker etter at jeg bestilte, og i mitt tilfelle var det kun å plugge nettverks kabelen i adsl modemet for å være på nett.

Utrolig nok ingen installasjon av programvare eller rebooter osv. Hastigheten virker helt kurant og i bra samsvar med det jeg bestilte.

 

Nå skal jeg ikke trekke noen bastante konklusjoner etter bare ett døgn, men kan jo si: So far so good.

Lenke til kommentar

Bare ikke ta Telenor.

jeg bestillte for en uke siden over tlf, og det var greit. ja da den kjæringa i tlf sa du får det 30...

Men nei faen ringte idag... "det er ingen bestilling på det tlf nr"... fytty helvete så sur jeg ble, nå må jeg vente faen meg en uke til bare fordi den kjæringa ikke greier og gjøre jobben sin!

helvete Å!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...