Gå til innhold

Matrox QID Low-Profile - hvorfor er denne så dyr?


Munty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekstrem 2D kvalitet og at den er rettet inn mot bedrifter.

I dette markedet ville ett Radeon og GeForce slite mot Matrox, for spillere dog, er Matrox helt verdiløs og prislappen man ville ha gitt for ett sånt kort som gamer er vell rundt 300 spenn eller enda mindre.

 

Men skal man ha rå 2D kvalitet og en masse skjermer så slipper man ikke unna ett sånt kort, da er det toppen av kaka.

Lenke til kommentar

Tja ett godt eksempel er i en industri bedrift hvor det produseres saker slik som presisjonstyring av en robot til eksempel og dette foregår via en skjerm som er av høy kvalitet eller flere skjermer.

Disse må da ha en ekstremt nøyaktig fargegjengivelse pluss at bildet må være så skarpt som mulig og da stiller Matrox først på startstreken da ATi og Nvidia ikke har noen produkter i dette segmentet.

 

Der gruses Radeon HD 4870X2 og GTX 295 ganske hardt ja...

 

2D kvaliteten ut er en ting, men det ligger også 2D funksjoner i chippen også mener jeg.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Jeg ser ofte gjennom skjermkortavdelingen på www.komplett.no og jeg irriterer meg alltid over at dette skjermkortet koster så utrolig mye! Hva er det som gjør det kortet så sinnsykt dyrt?

 

Matrox QID Low-Profile 128MB DDR, RoHS

 

 

Dette er et Autocad kort, derfor er dette kortet "dyrt", men når det gjelder i pris i autocad / Proffsegmentet er dette kortet kjempe billigt, proffkortene ligger fra 35000 til i overkant av 100 000 for et kort og er beregna på profisionelle jobber og styreenheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...