Gå til innhold

MSI GeForce4Ti 4200 overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å prøve, men jeg tror det skulle gå fint. Ikke sikkert du klarer 300 på core. Jeg har thermaltake GF4 kjøler og har klart å klokket 100mhz på minne og 40 på core, dette er uten tegn til artifacts. Som du sikkert vet, skal du helst ikke klokke mer enn 4-5mhz om gangen.

Lenke til kommentar
Det er jo bare å prøve, men jeg tror det skulle gå fint. Ikke sikkert du klarer 300 på core. Jeg har thermaltake GF4 kjøler og har klart å klokket 100mhz på minne og 40 på core, dette er uten tegn til artifacts. Som du sikkert vet, skal du helst ikke klokke mer enn 4-5mhz om gangen.

når jeg kjørte 300500 kjørte jeg stabilt men når jeg prøvde 325525 men da ble den veldig ustabil, fikk grønne prikker på skermen og maskinen hengte seg.

Kan det skyldes at rammen ble for varm?

Lenke til kommentar
Det er jo bare å prøve, men jeg tror det skulle gå fint. Ikke sikkert du klarer 300 på core. Jeg har thermaltake GF4 kjøler og har klart å klokket 100mhz på minne og 40 på core, dette er uten tegn til artifacts. Som du sikkert vet, skal du helst ikke klokke mer enn 4-5mhz om gangen.

når jeg kjørte 300500 kjørte jeg stabilt men når jeg prøvde 325525 men da ble den veldig ustabil, fikk grønne prikker på skermen og maskinen hengte seg.

Kan det skyldes at rammen ble for varm?

 

 

Det var nok fordi du klokket så mye at den ble for varm, det hjelper nok om du får noen minnekjølere. Da klarer du kanskje å kjøre den hastigheten stabilt.

Lenke til kommentar

Mitt asus V84200 ti4200 kort klarer jeg å overklokke fra orginalt 260/450 --> 300/550 med orginal kjøler da ligger core på 70 grader og ramen på 45 grader. Det er ikke rammen som er problemet når man skal overklokke skjærmkort, men core tempen som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...