Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har et Asus P5Q Hovedkort, som jeg kjøpte etter at det andre Hovedkortet jeg bestilte var defekt. Jeg hadde ATI HD4870 skjermkort, som fynker helt fint i idle. Men så fort jeg starter opp et spill (css, wow, farcry) så skrur PC'n seg av. Med en gang spiller kommer i gang.

Det er "IKK" varmeproblemet, har overvåket det.

Det som fynker, er hvis jeg går i ATI CP og justerer ned klokkehastigheten på kortet, deretter gjør jeg det samma i rivatuner. Etter jeg har gjort det, kan jeg spille uten problemet. Men dette skal da ikke være nødvendig?

Jeg tok som besutning av skjermkortet var defekt, så jeg bestilte med et GTX 260 nylig, og installerte det igår. Nå har jeg faen meg samma problemet her, og nå hjelper det ikke å justere ned klokkehastigheten engang. PC'n skrur seg av med ENGANG f.eks World of Warcraft starter opp..

Noen som vet hva dette er? Har jeg VIRKELIG fått 2 defekt hovedkort på en gang? Eller kan det være noe annet som er problemet?

Har sløst endel penger i PC deler nå, så er litt frustrert. Håper virkelig noen kan svare meg.

MvH

Thomas Olsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PSU er ikke for svak, den er på 800W. Jeg merket netopp at når jeg startet WoW, så kom det masse små "pirkelyder" fra skjermkortet.. masse smålyder, så skrudde PC'n seg av rett etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...