kasana Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Hei Dette er hva jeg har kjøpt: 2 stk 4870 ati asus 2 stk e8400 2 stk hovedkort p5q se asus 2 stk600W ocz strøm samsung harddisk 500 gb 2 stk mushkin ram 2 ganger 2000 mb jeg bygde to pcer. den ene fugnerer helt fint. Men den andre fungerer ikke. På den som ikke fungerer kjøpte jeg et nytt kabinett. Forsjellen mellom begge pcene er at på den som ikke fungerer er at den ikke lager lyd når den starter. I tillegg har den ikke en kabel som kommer fra chassiet og monteres i strømmen. Regner med at det er den lyd kabelen. Problem. Når jeg starter pcen, starter den, så stopper den i 2 sek, også starter den igjen. Det kommer ingen ting på skjermen. Har byttet skjermokort med den andre like pc-en min, og skjermkortet fungerer helt fint. Hvor kan feilen ligge? og hvordan får jeg tak i den kabelen som lager pip lyd?
TRD4U Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Meg bekjent finnes det ingen kabel fra chassiset til strømforsyningen. Kan du beskrive litt nærmere hvordan den kabelen ser ut, nøyaktig hvor den kommer fra og går til? Det at du har to like PC'er gir deg jo en unik mulighet til å prøve deg fram med ulike komponenter. Jeg tror ikke problemet ligger i skjermkortet. Du bør nok sjekke om alle strømkabler på hovedkortet står rett vei og ellers er det jo bare å prøve seg fram med ulike komponenter for å finne feilen. Er du heldig står det i tillegg noe i manualen til hovedkortet. Dersom den andre PC'en (den som fungerer) lager en/flere lyder under check av BIOS, er det jo merkelig at ikke den andre gjør det. Men slike lyder kommer uansett fra en innebygget høyttaler på hovedkortet, man skal ikke trenge en lydkabel for det.
freonor Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 pc-speaker er en liten kort kabel med en liten plastbit på enden med et hull i. kobles ved siden av PW_SW. Skal følge med hovedkortet. Jeg ville byttet en og en komponent siden du har muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå