Christian_ Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Hei Satte i gang recovery på en HP DV9675 og regnet med at det skulle gå i orden slik det alltid har gjort. Jeg satte fra meg PCen mens det pågikk, og når jeg kom tilbake var skjermen svart og "Missing operating System" sto øverst i venstre hjørne. Jeg får ikke gjort noe annet enn å gå inn i bios. Jeg forsøkt å endre rekkefølge på hva som skal starte opp, men ingenting fungerer. Jeg hadde ikke noen USB-enheter koblet til når jeg kjørte recovery, så jeg har ikke peiling på hva som kan ha forårsaket dette:/ Noen som skjønner hva som kan ha skjedd, og vet hva jeg skal gjøre for å rette opp i dette? Mvh Christian
TRD4U Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ville råde deg til å sette i gang recovery en gang til. Denne gange blir du imdilertid sittende foran PC'en, for å følge med på hva som skjer og hvilke beskjeder du blir gitt på skjermen. Må du ikke sette inn operativsystem CD-platen en gang under installasjonen? Ellers kan det være lurt å se i manualen til maskinen, og se hva som står under recovery der.
kurtegutt Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Når du kjøpte maskinen så har du blitt påmint at du skal brenne ut recoveryplater. Har du gjort dette ?? Det kan være at det har skjedd noe med din recoverypartisjon og derfor SKAL man brenne ut disse platene med engang etter første installasjon av maskinen. Om du har brent ut disse platene og du får samma problem om du kjører recovery fra plate så ringer du hp support så får du tilsendt nye recovery plater.
Christian_ Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Skrevet 4. mars 2009 Hm, jeg har ikke brent ut recovery CD. Så den har jeg ikke. Mulig å finne den på nettet? TRD4U Når jeg setter i gang recovery får jeg opp samme melding..
TRD4U Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 OK, som kurtegutt sier tror jeg nok du må ta kontakt med HP Support for å få tilsendt recovery-plater. Tror nok ikke disse ligger åpne ute på nettet.
kurtegutt Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 De platene ligger ikke ute. Om du ikke har brent ut de recovery platene selv og at recoverypartisjonen din nå er korrupt så må du betale for nye plater som er 350 kr +/-
Christian_ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Ok, får se om jeg ikke får bestilt en plate. Men er det egentlig sånn at det ikke skal være nødvendig med en recovery plate? Den er kun for å ha en backup i tilfelle noe skulle skje om man kjørte recovery fra recoverypartisjonen?
TRD4U Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Vet ikke om jeg helt skjønner hva du mener, men her er mine tanker... Du trenger ikke noen recovery-plate. Egentlig er det kun dersom du ønsker den originale programvaren PC'en ble levert med at du trenger recovery-plate. Ellers kan du bare bruke en Windows XP-cd eller Vista for den saks skyld, dersom du bare ønsker å reinstallere Windows. Men da må du kanskje finne drivere og lignende på nettet, dersom du ikke har en egen driver-CD.
nebrewfoz Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Jeg vet ikke hvordan "recovery" er ment å skulle fungere på din PC, men det høres ut som om du tidligere har fått satt i gang noe som har "recovered" OS'et fra en "recovery partition" på harddisken. Right? Det er et par ting du kan prøve. 1. Last ned The Ultimate Boot CD og se om du kan boote fra den. 2. Hvis du kan det, kjør Ranish Partition Manager som skal ligge der et sted. 3. Sjekk hvilke partisjoner som finnes på disken. - Du vil antageligvis finne recovery-partisjonen på omkring 1GB - Du vil forhåpentligvis finne Windows-partisjonen din [C:] - Hvis det er andre partisjoner på disken, så vil du vel også finne D:, E:, osv. 4. Velg C:-partisjonen og se på dens "properties". Den skal være merket som Primary og Active (evt. Boot) - rett opp hvis den ikke er det. - NB! Dette må ikke anses som en bruksanvisning for Ranish! Finn det annet steds. (Jeg har brukt GPartEd (gratis, som UBCD) og Acronis ($50?) i det siste.) Avslutt Ranish, ta ut CD'en, og se om du får bootet fra harddisken nå. Hvis Ranish ikke finner noen partisjoner, da har du større problemer ... TestDisk (på UBCD) kan muligens hjelpe deg å gjenfinne dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå