Torjus Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei, sitter å ser på byggesett på forskjellige elektronikk ting. Fant et byggesett på "klapp klapp bryter". Man klapper for å aktivere feks en LED. " Sjovt og nyttigt byggesæt, som tænder og slukker for tilsluttet udstyr, når den indbyggede mikrofon hører en høj lyd. Sværhedsgrad: Middel. Egenskaber: Tænd og sluk belysning med ét klap i hænderne. Ideél for bevægelseshæmmede og den magelige type - man behøver ikke at bevæge sig for at tænde og slukke lyset. God immunitet overfor støj i omgivelserne. Valg mellem styring med 1 klap eller 2 klap. Ved "2 klap"-styring er der indbygget sikkerheds-timer (slukker automatisk efter ca. 5 timer). Udgangsrelæ med puls eller skifte-funktion. Mikroprocessor-styret. Lysdiode viser om udgangsrelæet er aktivt. Tekniske detaljer: Maks. belastning: 24VDC/AC 3A Spændingsforsyning: 12VDC / 150 mA (f.eks. PSU05R - se tilbehør nedenfor) Med DC adapter fatning. Størrelse: 79 x 73 x 22mm " Det jeg lurer på er om jeg kan koble meg fra utgangen på dette kortet også rett på et impuls relé som skal brukes til å tenne ei vanlig 230V pære. Endret 3. mars 2009 av Torjus
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Så lenge det ikkje trekker over 3A ved 24V DC/AC skal det vel gå fint.
Torjus Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Ja, men vil utgangen fra kortet greie å "trigge" (aktivere) impulsreléet?
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Dersom reléet opererer ved 24 V DC/AC og ikkje har ein belastning på meir enn 3A så vil utgangen klare det ja.
Patz Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Husk at spolen på kontaktorer/relèer gir en sterk transient på utkoblingen (større kontaktor - større transient) som er kjent for å kunne skade elektronikk. Du kan sette en diode over spolen (om det er DC) for å unngå dette: Endret 3. mars 2009 av Patz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå