Gå til innhold

Galskap-priser i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sigma 10-20/4-5,6 EX DC Canon

 

JapanPhoto.no: 4899 NOK

JapanPhoto.se: 4685 SEK

???????????????????????

Oi, den har steget med 1400,- siden sist jeg sjekket :S

 

jepp, ble litt skuffet over den :p hadde ikke råd til å kjøpe det da det kostet 3500, men skulle kjøpe det nå som jeg hadde fått råd men da hade jeg plutselig ikke råd lengre likevel pga. prisøkning :p

Lenke til kommentar
Nikon Norge har også gitt klar anbefaling om å ikke kjøpe noe fra dem - så tydeligvis at noe har gått veldig feil vei mellom Nikon Norge og JapanPhoto i 2008.
Det var en krash ang. en innkjøpsavtale ja, der JP ikke ville la seg diktere av Nikon Norge (var snakk om forandring av en eksisterende avtale). Tror ikke JP har økonomisk fordel av dette, det er såvidt jeg vet mest en prinsipperklæring fra JP sin side. Siden JapanPhoto åpenbart får kjøpt varene fra utenlandske Nikon-distributører har ikke Nikon sentralt noen tydelige motforestillinger mot handelen - men jeg forstår at Nikon Norge ikke synes noe om det.

 

Forøvrig har de fleste jeg har snakket med som i større eller mindre grad har hatt noe med Nikon Norge direkte å gjøre vært litt irriterte på at de overtok agenturet fra Interfoto i sin tid. Nikon Norge har slett ikke vært like samarbeidsvillige - faktisk til tider arrogante - noe jeg ikke bare har fra kilder i JP, men også en rekke andre kilder, deriblant flere butikker. Så jeg forstår JP meget godt at de ikke ønsker å la seg diktere, og personlig tror jeg absolutt ingen vil lide av at de kjøper Nikon-produkter fra JP i stedet for "autoriserte" Nikon-forhandlere - kanskje tvert i mot...

Lenke til kommentar
Siden JapanPhoto åpenbart får kjøpt varene fra utenlandske Nikon-distributører har ikke Nikon sentralt noen tydelige motforestillinger mot handelen - men jeg forstår at Nikon Norge ikke synes noe om det.
Kan ikke annet enn å småflire litt når jeg leser denne på JP sin hjemmeside:

Selv om Nikon Norge prøver å hindre oss leveranse av dette kamera, jobber vi intenst med å være blant de første som kan levere, og senest i løpet av Januar 2009.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...