Gå til innhold

Ny skjerm 24" - trenger hjelp


Kazumo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe en ny skjerm, men jeg er usikker på om det kommer til å lagge mer (lavere fps). Jeg har en 19" nå med 1280x1024 og fps'en på WoW er rundt 60-70, men vil gjerne ha en 24" som har 1920x1200 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380179). Det er den jeg har sett på.

 

Noen som har en anelse om denne oppgraderingen kan funke? Hvis noen har tips til andre skjermer tar jeg gjerne i mot forslag, helst 24" til under 2500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man antar at GPU er begrensende faktor og at FPS skalerer lineært med oppløsning får vi at

 

60*(1280*960)/(1920*1200) = 32 FPS ved full oppløsning. Altså ca en halvering.

 

Litt forenklet, ja, men allikevel en god pekepinn.

 

Selv har jeg en SyncMaster 245B som jeg er veldig godt fornøyd med. En anelse etterslep i hurtige bevegelser, men ellers er den bra. God svartfarge, god lysstyrke og fine farger. :)

Lenke til kommentar

Har erfaring med den Benq skjermen du linket til, siden jeg hadde den i 11 dager, men brukte angreretten får å kjøpe en samsung syncmaster T240. Synes Benq leverte altfor dårlig bilde, og kontrasten var jo mildt sagt elendig. Skjermen ble kjøpt på grunnlag av de poitive kommentarene på komplett, men de var jo vill ledenede. Skjermen fra samsung derimot er som dag og natt iforhold. SUPER kontrast og varmefarger, absoultt en veldig god skjerm.

Lenke til kommentar

Kjøpte en slik Benq-skjerm etter å ha fått en anbefalt av en kompis, sånn rent bortsett fra at innsynsvinkelen er litt begrensende så er prisen nesten uslåelig for en så stor skjerm til så lite penger. Som med så mye annet så får man det man betaler for dog.

 

For wow så funker den helt fint dog, ikke noe blendende høyoppdatering av frames som egentlig trengs der.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...