Gå til innhold

Ulåst iPhone 3G 16gb på Finn.no - fabrikkny. Shall i?


Anbefalte innlegg

Jeg sendte spørsmål til selger om telefonen solgtes som privatperson eller firma, også spurte jeg (for andre gang) om vi kunne bruke FINN-garantien, men den finn-garantien blir glatt oversett ...

 

Svaret jeg fikk:

 

Den selger via mitt firma og ikke meg privat.

 

Dagens firmanavn er Logvision AS, ben bytter navn denne uka.

 

 

Edit:

Sendte han denne mailen, så får vi se hva man får til svar:

 

 

Jeg vil gjerne bestille en ulåst iPhone 3g 16GB i fargen sort, om vi kan bruke FINN-garantien - mot at jeg betaler gebyret på 22kr. Er dette i orden?

 

mvh

Henrik

 

 

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er de to mest sannsynlige årsakene til denne prisen:

 

1. Han selger tyvegods.

2. Det er en falsk iPhone - godt mulig selger selv har blitt lurt og at han ikke har fått telefonene enda - kun sporingsnummer slik at han vet de er på vei (derfor 3-4 dagers behandlingstid). At han ikke har bilde av produktet han selger forsterker denne teorien.

 

Det er helt urealistisk at han har ekte, redelige telefoner som han selger for 3500 inkludert både moms og frakt. Det betyr i så fall at han har fått de for 2650,-. Siden han driver et firma driver han neppe veldedighet, så la oss si han tar 300kr i fortjeneste per telefon også. Da har han altså kjøpt telefonene for 2350,- per stk.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Vanligvis pleier det å være drittunger som legger ut falske annonser, men denne fyren er 52 år. Ikke tjente han noe særlig (208 000,- i 2007). Han har 2 firmaer, Scandic Food & Sea Food org nr 990384975 og DIGITALCONSULT, org nr 883 992 962

 

Så det er ikke typisk kjeltringfakter her da..

Kan hende det er noen som bruker navnet hans. Jeg ble kontaktet av en person på Finn når jeg skulle selge en mac, som viste seg å være en svindler. Fant det ut når jeg skulle prøve å ringe han, telefonnr funket ikke, men jeg søkte opp navnet hans og ringte et annet nummer. Da fikk jeg vite at det var noen som misbrukte navnet hans, han hadde fått ganske mange telefoner...

Lenke til kommentar

De to mailene hvor jeg flettet inn spørsmålet om finn.no sin betalingsgaranti kunne brukes, svarte han bare på de andre spørmålene i mailen.

Den siste mailen hvor jeg sa at jeg ville ha telefonen, men bare om vi brukte finn.no garantien, fikk jeg ikke svar i det hele tatt ...

uncle-scam.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, ja man skulle bare ha rapportert på grunnlag av at han var veldig tvilsom, uten at man egentlig har noen bevis ...

Er i kontakt med ei dame nu, som også selger splitter ny, ulåst 3G-versjon med 16gb. Riktignok for en tusenlapp mer. Hun var i hvert fall interessert i å bruke betalingsgarantien, så det virker jo mer lovende. iPhone blir det til slutt i hvertfall, når man er ferdig med å brøyte seg igjennom havet med svindlere å andre sammfunstapere først :wallbash:

Lenke til kommentar

Hegnar har ett bra ordtak.. Hvis det ser ut som en and, kvekker som en and, oppfører seg som en and, Ja da er det store muligheter for at det faktisk er en and!. Hvis noe virker for godt til å være sant.. Da er det som oftets det.

 

Eneste når store firma velger å selge ting med tap (reklame stunt)så er det fornuftig. Små og ukjente som selger i små kvanta selger ikke med tap for skape blæst. Eneste grunnen til at de skal selge noe er for at de kan tjene penger på det der å da. Ikke klarer de å selge i store kvanta så de kan ikke ta bare litt for hvert produkt.

 

Dette her er sikkert kina kopier som ligner. Da stemmer prisen godt. Kjøper for 1000,- og selger for 3000,-

 

Mvh

Lenke til kommentar

Noen som har mye fritid bør ringe til han som står oppført i annonsen å høre om det faktisk er han som har lagt ut annonsene, og svart på mailene. Utifra gramatikken i e-postene som man har fått fra vedkommende, virker det som personen nettop har "lært" seg språket...

Lenke til kommentar
du vet at i stedet for å kjøpe en 16 GB for 4500 kr på FINN.no så kan du heller kjøpe den fra NetCom direkte for ca 600 kr mer? (med bruddgebyr osv osv)

 

Tror det er tryggest....

 

Forutenom at telefonen på finn.no kostet 3500,-. Altså en prisdifferanse på 1600,- og ikke 600,- som du sier.

 

Scam eller ikke, billig var det.

Lenke til kommentar
du vet at i stedet for å kjøpe en 16 GB for 4500 kr på FINN.no så kan du heller kjøpe den fra NetCom direkte for ca 600 kr mer? (med bruddgebyr osv osv)

 

Tror det er tryggest....

 

Forutenom at telefonen på finn.no kostet 3500,-. Altså en prisdifferanse på 1600,- og ikke 600,- som du sier.

 

Scam eller ikke, billig var det.

Sant, men les dem siste postene, så vil du se at trådstarter halveis har gitt opp denne, å heller funnet en te 1000 dyrere... Derav det regnestykket som dy svarte på. ;)

 

Ps. Å i det prisen er scam, så er den urelevant.. Da hvem som helst kan selge ei iPhone eske te tja.. 1,- eller 1000,- osv.. Uten at den har noen reel samenlignings grunnlag til den virkelige prisen.. ;)

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
du vet at i stedet for å kjøpe en 16 GB for 4500 kr på FINN.no så kan du heller kjøpe den fra NetCom direkte for ca 600 kr mer? (med bruddgebyr osv osv)

 

Tror det er tryggest....

 

Forutenom at telefonen på finn.no kostet 3500,-. Altså en prisdifferanse på 1600,- og ikke 600,- som du sier.

 

Scam eller ikke, billig var det.

Sant, men les dem siste postene, så vil du se at trådstarter halveis har gitt opp denne, å heller funnet en te 1000 dyrere... Derav det regnestykket som dy svarte på. ;)

 

Ps. Å i det prisen er scam, så er den urelevant.. Da hvem som helst kan selge ei iPhone eske te tja.. 1,- eller 1000,- osv.. Uten at den har noen reel samenlignings grunnlag til den virkelige prisen.. ;)

 

.:CyberMan:.

 

At iphone selges rett fra fabrikk til denne personen/foretaket er det dummeste jeg har hørt på lenge.

At selger fremstår som om han har større kjøpskraft og forhandlingsevner enn At&T og andre store operatører sier jo også mye.

 

Prisen som "telefonen" selges for er langt under kostpris, både i Europa OG USA

 

Jeg har selv vært i forhandlinger med apple på internasjonalt nivå og garanterer at det ikke foregår i de former som selger påstår.

 

Walks like a duck, talks like a duck...

Lenke til kommentar

Haha, dette er utrolig.

Har til nå, vært i kontakt med 3 selgere. Selvsikre, troverdige selgere. Det som er så artig, er at med en gang jeg sender dem en kopi av kjøpskontrakt å ber dem signere, før jeg sier at vi blir å bruke FINN-bet.garanti, så hører man ikke noe som helst fra de lengere.

Først han ene karen som jeg skrev om i første post, så ei som heter Lise Olsen som selger splitter ny iPhone på finn, å nu en kar fra Tromsø. Sistnevnte er ikke like tvilsom, men kanskje bare treg å svare. De to første var i hvert fall kjempepositiv til salg osv osv. helt til de fikk en kopi av kontrakten, hvor det ikke står noe annet en hva vi har blitt enige om.

Virker nesten som om folk er redd for å stå for sine påstander, å med en gang de kan skrive under på noe som kan brukes mot dem, finner de ut at de kanskje heller skal prøve å selge objektet til noen andre som lettere blir lurt?

 

Edit:

Nesten så jeg blir fristet til å legge ut annonsene her, slik at andre forumbrukere vet hvilke annonser de IKKE skal kaste vekk kalorier på :angry:

 

Djezez, at det er mulig. Svindlere. Er nå i kontakt med selger nr#4. Så får vi se om det blir en ny runde med en storkar som går med høy sigarføring, som har kontakt med Apple Norge og derfor kan selge nye telefoner så billig...

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Er nå i kontakt med selger nr#4. Så får vi se om det blir en ny runde med en storkar som går med høy sigarføring, som har kontakt med Apple Norge og derfor kan selge nye telefoner så billig...

 

Det hørtes da troverdig ut, jeg kontaktet Apple Norge i forrige uke og avtalte innkjøp av 10 iPhone 3G 16 gb uten operatørlås for den latterlige lave prisen 1000 kroner stykket. Kommer til å tjene fett når jeg legger luft-mobilene mine ut på finn.no. :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering i tråden her;

det lønntes faktisk å fortsette å leite! Selger nr. 4 viste seg å ikke være en svindler, å akkurat nå sitter jeg her med en flunke ny 3G med 16GB til den nette sum av 4400,- :-) Ulåst.

Har nådd å jailbreake å bare peisa på med masse apps og anna stasj. Driver akkurat nu å synker mot iTunes (som forøvrig er ufattelig dårlig!??) Ellers er jeg storfornøyd! :thumbup:

Har hatt telefonen under lupen på kontoret i dag, å kan bekrefte at den ikke har vært i bruk, slik som selger påsto. Den hadde i hvert fall null riper, å det fantes ikke rusk i noen av kontaktene/sporene.

Gikk knirkefritt å bruke finn-garantien.

 

edit: skrivefeil, as usual. ;p

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
Liten oppdatering i tråden her;

det lønntes faktisk å fortsette å leite! Selger nr. 4 viste seg å ikke være en svindler, å akkurat nå sitter jeg her med en flunke ny 3G med 16GB til den nette sum av 4400,- :-) Ulåst.

Har nådd å jailbreake å bare peisa på med masse apps og anna stasj. Driver akkurat nu å synker mot iTunes (som forøvrig er ufattelig dårlig!??) Ellers er jeg storfornøyd! :thumbup:

Har hatt telefonen under lupen på kontoret i dag, å kan bekrefte at den ikke har vært i bruk, slik som selger påsto. Den hadde i hvert fall null riper, å det fantes ikke rusk i noen av kontaktene/sporene.

Gikk knirkefritt å bruke finn-garantien.

 

edit: skrivefeil, as usual. ;p

 

digg :D

 

men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du ikke bare punger ut noen kroner mer, og kjøper den fra netcom. du får alt av rettigheter med på kjøpet.

 

samt jailbreaking ikke lønner seg mer. nå som firmware 3.0 er rundt hjørnet, så trenger man praktisk talt ikke å jailbreake telefonen mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...